Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر قاسم میری علی آبادمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نخستین بانک شیر مادر در سیستان و بلوچستان بزودی با هدف جمع‌آوری، غربالگری، آماده‌سازی، ذخیره‌سازی و توزیع شیر‌های اهدایی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: این شیر‌ها از مادران اهدا کننده و کسانی که تمایل دارند در این امر خیر شرکت کنند دریافت و صرفا به تغذیه نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) که امکان تغذیه از شیر مادر خود را ندارند خواهد رسید.

او افزود: تا کنون ۱۰ بانک شیر مادر در سایر بیمارستان‌های کشور راه‌اندازی شده است و با توجه به بالا بودن نرخ تولد در سیستان و بلوچستان این مرکز با لحاظ مسائل پزشکی و بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استفاده نوزادان نارس از این شیوه مکمل تاثیر چشمگیری در سلامت و ماندگاری آنان دارد و با لحاظ مسائل شرعی و فقهی و با تائید و رضایت خانواده نوزادان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او بیان کرد: استفاده از شیر خشک امکان شیوع بیماری‌های عفونی و در نتیجه مرگ و میر نوزاد نارس را افزایش می‌دهد و به همین دلیل راه‌اندازی بانک شیر مادر در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود.

علی آبادی ادامه داد: این شیر‌ها پس از پاستوریزه شدن توسط دستگاه‌های پیشرفته و انجام آزمایشات دقیق برای تغذیه نوزادان نارس استفاده می‌شود.

او گفت: اهداکنندگان شیر از بین مادران سالم انتخاب و از آنان آزمایشات کاملی برای اطمینان از سلامت جسمی و روانی و نداشتن بیماری هپاتیت، ایدز و یا مصرف دارو‌های خاص انجام می‌شود تا این شیر با طیب خاطر برای تغذیه نوزادان استفاده شود.

انتهای پیام/گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

محسن حیدری اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد