Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:29:07 GMT

بودجه حمل‌و نقل دریایی ۷۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۶۶۶۷

بودجه حمل‌و نقل دریایی ۷۵ درصد افزایش یافت

در لایحه بودجه سال ۹۹، بودجه برآورد شده برای برنامه توسعه حمل‌ونقل دریایی بیش از ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافته که ۷۵ درصد رشد را نسبت به بودجه مصوب امسال نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، موضوع توسعه حمل و نقل دریایی در برنامه ششم توسعه به صراحت آمده است و از دولت و دستگاه های ذیربط خواسته شده نسبت به توسعه بنادر و سواحل اقدام جدی تری صورت گیرد و برنامه های جامعی را تدوین و اجرایی کنند، ضمن اینکه طبق قانون احکام دائمی و بودجه سنواتی از سرمایه گذاری در بنادر حمایت خاصی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت سرمایه گذاری در بنادر کشورهای همسایه نیز از فرصت تنگ ایران برای رقابت‌پذیر کردن بنادر خبر می‌دهد؛با سرمایه گذاری در بنادر ایران از رقابت تنگاتنگ با کشورهای منطقه جا نمی‌مانیم و می‌توانیم پا به پای کشورهای همسایه از پتانسیل بنادر کشورمان به بهترین شکل بهره ببریم.

علاوه بر ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بنادر کشور؛ لایحه بودجه امسال نیز به کمک توسعه بنادر آمده است و بر اساس جدول شماره (۷) که به بودجه دستگاه‌های سیاست‌گذار اختصاص دارد، برنامه توسعه حمل و نقل دریایی ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای سال آینده خواهد داشت.

این اعتبار نسبت به بودجه مصوب امسال بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

این تقریبا تنها برنامه‌ای در حوزه بنادر و دریانوردی است که برایش بودجه و اعتبار درنظر گرفته شده و سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان یک دستگاه درآمد هزینه‌ای ردیف بودجه‌ای نداشته و به صورت درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی دانشجو استان بوشهر خبرگزاری شبستان مجلس روز دانشجو بودجه ۹۹ کشتی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات را در برنامه استان داریم، گفت : هزار هکتار به توسعه باغات آبی و ۶۰۰ هکتار دیگر به توسعه باغات دیم اختصاص خواهد داشت.

فیض قربانی افزود: پیش‌بینی می‌شود با این سطح از توسعه در مجموع ۱۶ هزار تن محصول باغی به مجموع تولیدات باغی استان کرمانشاه اضافه شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه باغات دیم شامل باغات بادام، انگور، پسته و توسعه باغات آبی نیز شامل توسعه نخیلات، باغات مدرن و باغات کلاسیک خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه باغات را در استان دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و طبیعت چهار فصل مستعد توسعه باغات بوده، ضمن اینکه همجواری با کشور عراق فرصت خوبی را برای صادرات محصولات باغی در اختیار استان قرار خواهد داد.

فیض‌قربانی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود در زمینه توسعه باغات در استان، تاکید کرد: سرمایه گذاری روی توسعه باغات می‌تواند ارز آوری بالایی برای استان کرمانشاه از قِبَل صادرات محصولات باغی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذارانی که بخواهند در زمینه توسعه باغات کار کنند، هم در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها و هم در حوزه معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت حمایت خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰۰ هکتار - شامل ۳۷۶ هکتار باغ دیم و مابقی باغات آبی - به سطح باغات استان اضافه شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۴۵ هزار هکتار باغ دارد، گفت: سالانه ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم