Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:08:04 GMT

خطر تکرار در کمین گروه موسیقی «رستاک»

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۶۷۸۷

تازه‌ترین کنسرت گروه «رستاک» به سرپرستی سیامک سپهری و خوانندگی فرزاد و بهزاد مرادی، یکشنبه شب هفدهم آذر ماه در شرایطی به همت موسسه «آوای هنر» به مدیریت محمد جلیل پور و مدیریت تولید علی نیکونیا در تالار وحدت تهران برگزار شد که این گروه، رپرتواری از قطعات منتخب آلبوم‌های خود را پیش روی مخاطبان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - رپرتوار این برنامه از موسیقی مناطق آذربایجان، کردستان، گیلان، لرستان، شیراز، بوشهر، خراسان، کرمان بود که عمده آنها از آلبوم‌های «بهار»، «میان خورشیدهای همیشه»،«سرنای نوروز» و«همه اقوام من» به انضمام یک تا دو قطعه جدید  از جمله «فاتلو» انتخاب شده بود.

گروه «رستاک» در شرایطی تازه‌ترین کنسرت خود را پیش روی مخاطبان قرار داد که این گمان می‌رفت تا این مجموعه پرطرفدار این بار با شکل و شمایل متفاوت‌تری نسبت به اجراهای قبلی خود روی صحنه حاضر شود، اما مخاطبان همیشگی کنسرت‌های این گروه شناخته شده بازهم با رپرتواری تکراری مواجه شدند که نه تنها نکته متفاوت و تازه‌ای برای دوستداران این مجموعه موفق نداشت، بلکه فقدان حضور یکی دو نفر از نوازندگان گروه که پیش از این با مجموعه رستاک همکاری می‌کردند از نکات قابل توجه کنسرت بود.

اگرچه نوع تنظیمات قطعات در نظر گرفته شده گروه «رستاک» با مبنای موسیقی اقوام ایران به ویژه شادیانه‌ها طراحی شده و همین رویکرد سبب شده که طرفداران پرشماری در کنسرت‌ها و اجراهای زنده این گروه حضور داشته باشند، اما اجرای شب گذشته این مجموعه نشان داد که این گروه با در نظر گرفتن همان چارچوب‌هایی که در نوع کار خود برگزیده نیازمند پوست اندازی جدی برای پرهیز از تکرار است که بتواند در فرآیند تولید، بازاریابی و فروش و عرضه محصولات موسیقایی به قوام خود ادامه دهد.

البته گروه موسیقی «رستاک» نوزدهم اسفند ماه سال ۹۷ بود که با برگزاری یک نشست خبری از جزئیات تازه‌ترین پروژه کاری خود بر اساس فرهنگ شنیداری کشورهای همسایه ایران با برگزاری چند اجرای زنده و تولید قطعات جدید سخن گفت که هنوز از اجرای این پروژه اثری به شکل اجرایی پیش روی مخاطبان قرار نگرفته است.

مجید پوستی نوازنده سازهای کوبه‌ای گروه رستاک در بخشی از این نشست رسانه‌ای درباره پروژه جدید این مجموعه موسیقایی بیان کرده بود: «اساساً اینکه چرا فعالیت اخیر گروه ما «پروژه» نام گرفته و آلبوم نیست به دلیل تفاوت‌هایی است که با کارهای دیگر گروه دارد. این آثار قرار است در قالب آثار جداگانه‌ای منتشر شوند که به اعتقاد من چیزی فراتر از یک آلبوم است. این پروژه در قالب عنوان کلی «در خانه بی‌مرز» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. تمرکز این پروژه روی مخاطب غیر ایرانی است و ابعاد مشخص شده‌ای دارد که می‌تواند برای مخاطبان ایرانی هم موردتوجه قرار گیرد.»

سیامک سپهری سرپرست گروه «رستاک» هم در این نشست خبری به تولیدات انجام گرفته در این پروژه از کشورهای افغانستان، ترکیه، کشورهای عربی و برخی دیگر از مناطق اشاره کرده بود که با گذشت نزدیک به ۹ ماه از برگزاری این نشست خبری هنوز اتفاق جدیدی در حوزه فعالیت‌های این گروه نیفتاده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گروه رستاک گروه موسیقی گروه رستاک موسیقی ایرانی کنسرت گروه رستاک گروه موسیقی رستاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصلاح طلب هم میهن در گزارشی نوشت؛

مجلۀ آمریکایی تایم در گفت‌وگویی اختصاصی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و شاید آیندۀ آمریکا از او دربارۀ برنامه‌های دورۀ دوم در صورت پیروزی پرسیده است. از این مصاحبه چنین برمی‌آید که از آنچه در دورۀ اول انجام نداده نه‌تنها پشیمان نیست که قصد دارد با قاطعیت ادامه دهد و این بار بی‌ملاحظات قبلی و حتی سخن از تلافی هم به میان آورده است.

بازگشت ترامپ به‌عنوان یکی از جدی‌ترین خطرات برای اروپا هم مطرح شده و از این رو تنها ایران در معرض تهدید او قرار ندارد و اگرچه هنوز با قاطعیت نمی‌توان گفت بازگشت او قطعی است اما باید برای بازگشت او سناریوهایی تدارک دید و باور به اینکه همه‌شان مثل هم هستند در دوران بلوغ جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست.

مهمترین خطر بازگشت ترامپ برای ایران برخلاف تصور این نیست که امکان احیای برجام را منتفی می‌سازد چون همین حالا هم بخت احیای برجام بالا نیست. اگر ترامپ بازگردد دو خطر اصلی متوجه ایران خواهد بود و جا دارد به این دو بیاندیشند:

نخست اینکه به احتمال زیاد تکلیف اوکراین را یک‌سره می‌کند و بعید است بگذارد جنگ اوکراین بیش از این ادامه یابد. حال با تسلیح و تجهیز بیشتر یا توافق با روسیه اما این وضع بعید است ادامه یابد. در این حالت ایران نمی‌تواند مانند حالا نفت صادر کند. اگر صادرات نفت خام ایران از ۲۰۰ هزار بشکه در اواخر دولت روحانی به یک میلیون بشکه در روز رسیده (و آمار رشد اقتصادی‌ای که دولت به آن می‌بالد نیز ناشی از همین است) به خاطر این نیست که جو بایدن چشم خود را به روی فروش نفت به چین بسته بلکه ناشی از جنگ اوکراین است که نمی‌توانند هم‌زمان خریداران و مشتریان را از چند نقطه در تنگنا بگذارند و محدودیت‌های بندر درگیر جنگ را جای دیگر باید جبران کنند. پس مهمترین آسیب ایران می‌تواند کاهش فروش نفت باشد آن هم نه به خاطر منتفی شدن برجام که به سبب تعیین تکلیف جنگ اوکراین.

نکته دوم اینکه ایران از سه تحول بازگشت طالبان در افغانستان، جنگ اوکراین و غزه سود برده و در اصطلاح فوتبالی سه بر صفر جلوست و ترامپ اگر بخواهد سر به سر ایران بگذارد این برتری سه بر صفر را باید از بین ببرد. چگونه؟ اول: ناامن کردن مرزهای شرقی و تضعیف بازار هرات. دوم: تغییر وضعیت غزه به‌گونه‌ای که ایران از آن سود نبرد و سوم: همان که در بالا اشاره شد: اوکراین.

به یاد آوریم که در سال ۱۳۵۹ و در همان مجلس اول دو نماینده با دو دیدگاه کاملاً مخالف در غالب امور داخلی در مورد مشترکی هشدار دادند و آن هم این بود که بعد از مرگ شاه ادامه گروگان‌گیری آمریکایی‌های شاغل در سفارت سالبه به انتفاء موضوع است و موجب روی کار آمدن رقیب جیمی کارتر خواهد شد.

دکتر ابراهیم یزدی و شیخ محمد منتظری نمایندگان تهران و نجف‌آباد تأکید داشتند استمرار ریاست‌جمهوری جیمی کارتر به سود ماست نه روی کار آمدن رونالد ریگان ولی تفکری که باور داشت تفاوتی با هم ندارند رفتاری وارونه داشت و کاری کردند که نه‌تنها ازاین برگ به سود ایران و کارتر استفاده و او وام‌دار جمهوری اسلامی در دوره دوم نشود بلکه به عکس درست روزی گروگان‌ها در فرانکفورت تحویل فرستادگان واشنگتن شدند که پیروزی ریگان مسجل شده بود و در پی آن سه دورۀ پیاپی کاخ سفید در اختیار جمهوری‌خواهان بود (دو دوره ریگان و یک دوره بوش پدر).

در حال حاضر ایران نمی‌تواند برای ماندن بایدن کار خاصی انجام دهد مگر آنکه نقش ویژه‌ای در غزه یا اوکراین ایفا کند اما باید برای فردای احتمالی ترامپ سناریو داشت؛ فردایی که ترامپ درصدد جبران آن برتری در سه حوزه برخواهد آمد و اگر نه برتری که انتفاع. از تحول افغانستان نفع امنیتی و اقتصادی (بازار هرات و اضافه شدن به بازار سلیمانیه)، از تحول اوکراین نفع سیاسی و اطمینان از وتوی قطعنامه‌ها در شورای امنیت سازمان ملل و از غزه نفع سیاسی چراکه اکنون به جای پیمان ابراهیم و نزدیک شدن اسرائیل به مرزهای ایران دانشگاه‌های آمریکا و حتی کانادا شاهد اعتراضات سراسری است و تکاپوی تشبیه حماس به داعش به شکست انجامیده و موج حمایت از فلسطینی‌ها همه جا برخاسته است.

مهمترین مراقبت و هوشیاری وزارت خارجه باید حفظ همین سه موقعیت باشد تا ترامپ آنها را منتفی نکند و به هدر ندهد. در اصطلاح فوتبالی مراقب سه گل خودمان باشیم! در غزه البته با فاجعه انسانی روبه‌روییم و در اوکراین در اندازه‌ای کمتر. مراد از سه گل در اینجا برتری در سیاست خارجی و تغییر موازنه قدرت است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902918

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!