Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:49:59 GMT

فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ در یزد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۰۳۵

فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ در یزد رونمایی شد

ایسنا/یزد کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رونمایی شد.

 آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این مراسم که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید همگی تلاش کنند تا این فرهنگ غنی در جامعه بسط و گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم انتقال پیام انقلاب اسلامی به مردم جهان تأکید کرد و افزود: مردم مظلوم و ستمدیده در اقصی نقاط جهان تشنه دریافت پیام انقلاب اسلامی هستند و ما باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر این پیام را به آنان برسانیم.

امام‌ جمعه یزد تربیت و هدایت فرزندان شهدا در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستار شد و اظهار کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران مدیران آینده انقلاب اسلامی و لشکریان مخلص حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداه خواهند بود و مسئولان فرهنگی باید برای تربیت و هدایت صحیح آنان همت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند جهاد و شهادت به نسل جوان اظهار کرد: نگارش و تألیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت تکلیف اخلاقی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و حماسه‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: سیاست فعلی بنیاد در این حوزه نشر و تألیف، جذب مشارکت و حمایت از تولید آثار به‌صورت نشر الکترونیک در فضای مجازی با کم‌ترین هزینه و بیشترین اثرگذاری است.

این مسئول با بیان اهمیت و جایگاه قلم در دین مبین اسلام تصریح کرد: تمدن انسان از جایی شروع شد که به‌جای پرتاب سنگ القای کلمه را از طریق نگارش آغاز کرد و در بیان جایگاه و اهمیت نگارش همین بس که خداوند به قلم که وسیله نگارش است قسم یاد کرد.

کاویانی راد با اشاره به حدیثی از معصومین علیهم‌السلام، اضافه کرد: کسی که تاریخ انسانی را بنگارد او را احیا کرده است و قطعاً کسی که در حوزه ایثار و شهادت نگارش کند از جایگاه و مقامی ارزشمندتر برخوردار خواهد بود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در پایان نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدا، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون مطهر شهداست و ما وظیفه‌داریم نسبت به پاسداشت دستاوردهای ارزشمند آنان همت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رونمایی کتاب بنیاد شهید و امور ایثارگران يزد امام جمعه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است