Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا، مبارزه با رانت و فساد و ایجاد اشتغال پایدار و احیای بناهای گردشگری را از جمله برنامه‌های خود عنوان کردند.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: اسفند ماه نزدیک است و با ثبت نام کاندیداها، گمانه‌زنی‌ها درباره شرکت گروه‌های مختلف سیاسی در انتخابات شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزاری انتخابات همیشه شور و شعف خاصی را از ماه‌های قبل بین مردم جامعه ایجاد کرده و هر کس سعی داشته در هر جایگاهی به وظیفه خود عمل کند. کم نیستند افرادی که به دلایل مختلف در انتخابات‌های بزرگ ثبت‌نام می‌کنند و شاید هدف اصلی آن‌ها هم حضور در عرصه قدرت نیست اما ثبت‌نام می‌کنند تا خود را محک بزنند.

 

در این راستا با چند تن از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم تا با اهداف و برنامه‌‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

 

 

*ایجاد اقتصاد پایدار/ احیای بناهای تاریخی و جذب گردشگر

«حسن آقاجانی» با بیان اینکه اهل روستای مرساء دلیوندان از توابع بخش تولمات هستم، اظهار کرد: از سال 73 به مدت 10 سال در فروشگاه لوازم خانگی کیقباد احمدی شاگرد مغازه بودم و قبل از آن دستفروشی می‌کردم.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا افزود: سال 74 برای گرفتن مقطع کارشناسی در رشته کشاورزی وارد دانشگاه آزاد شدم و سال 81 مدیرعامل آسایشگاه صومعه‌سرا و سپس گیلان شدم و بلافاصله از سال 89 تا 98 در شهرداری گوراب‌زرمیخ، صومعه‌سرا، تولمشهر و شهرک تاریخی ماسوله به‌عنوان شهردار خدمتگزار مردم بودم.

 

وی با بیان اینکه اکنون مقاطع پایانی دکتری را می‌گذرانم، گفت: در اولین روز ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر خود تکلیف دانستم که به مردم صومعه سرا ثابت کنم مثل گذشته به‌عنوان یک جوان قوی و دارای انرژی فراوان، بانشاط و باانگیزه‌ بیشتر از گذشته در عرصه انتخابات برای خدمت به مردم خوب و همیشه در صحنه و محروم مردم صومعه‌سرا حضور یابم و خدمت‌رسانی کنم.

 

آقاجانی با بیان اینکه ما از خیلی از امکاناتی که در دیگر شهرستان‌هاست دور هستیم، تصریح کرد: منطقه زیبای تنیان از مناطق محروم شهرستان محسوب می‌شود که سه درصد از فروش نفت و گاز کشور را باید برای آن منطقه قرار دهیم.

 

این داوطلب انتخابات مجلس با بیان اینکه می‌توان با گرفتن امکانات تنیان را به‌عنوان منطقه گردشگری معرفی کرد، خاطرنشان کرد: در منطقه تولمات یک جایگاه ویژه در حوزه گردشگری به نام تالاب داریم که 65 درصد تالاب در اختیار شهرستان صومعه‌سرا است.

 

وی با بیان اینکه هیچ اتفاقی در این تالاب برای ایجاد درامد پایدار برای مردم در حوزه اقتصادی نیفتاده است، اظهار کرد: ما امروز در بخش مرکزی صومعه‌سرا جایگاه ویژه‌ای به نام کسما داریم و یاران نهضت جنگل با میرزا کوچک همراهی کردند و مرکز مبارزاتی میراکوچک خان بود که امروز به فراموشی سپرده شده و به بیقوله تبدیل شده است.

 

آقاجانی با بیان اینکه امروز منطقه ویژه‌ای به نام گسکرات طاهرگوراب و ضیابر داریم که دارای آثار تاریخی است، افزود: باید با احیای بناهای تاریخی این مناطق در جذب گردشگر موثر باشیم.

 

این داوطلب انتخابات با بیان اینکه سهم صومعه‌سرا از ورود گردشگر چقدر است؟، گفت: در بحث گردشگری متاسفانه شهرستان صومعه‌سرا رتبه آخر گیلان را دارد.

 

وی تصریح کرد: امروز این قول را خواهم داد اگر مردم خوب صومعه‌سرا این خدمتگزار همیشگی خود را که می‌شناسند در روز دوم اسفند به عنوان نوکر انتخاب کردند همانند و بهتر از گذشته برای عمران و آبادانی شهرستان و رفع محرومیت‌زدایی از چهره شهرستان تلاش خواهم کرد.

 

 

*توجه ویژه به روستاییان از برنامه‌های من است

«پروانه سمیع‌زاده پشتمساری» مدرس دانشگاه پیام نور و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است، وی نخستین و در حال حاضر تنها بانوی داوطلب در انتخابات شهرستان صومعه‌سراست، که در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: متولد جای دیگر هستم اما پدر و مادرم برای شهرستان صومعه‌سرا هستند و من برای خدمت به مردمان شهر و روستایم آمدم.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا با بیان اینکه وقتی مشکلات روستاییان را با وجود زحمات فراوانی که می‌کشند می‌بینم و همیشه در یک سطح هستند و منطقه‌شان پیشرفتی ندارد تاسف می‌خورم، افزود: یک سری آمدند جیب‌هایشان را پر کردند و رفتند در صورتی که باید به آن مناطق رسیدگی کرد و آستینی بالا زد.

 

وی با بیان اینکه مناطق روستایی باید از نظر اقتصادی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، گفت: من به عنوان یک خانم در این انتخابات داوطلب شدم تا خانم‌های تحصیل‌کرده دیگر هم با جرأت وارد عرصه سیاسی و فرهنگی جامعه شوند.

 

سمیع‌زاده پشتمساری تصریح کرد: در انتخابات شرکت کردم تا به بانوان صومعه‌سرا ثابت کنم که زنان هم می‌توانند برای شهرشان و جایی که زندگی می‌کنند مفید باشند و سطح آنجا را بالا ببرند.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: زنان تحصیل کرده زنان فرهیخته‌ای هستند و باید توان خودرا مدنظر بگیرند و به این باور برسند که می توانند به منطقه خودشان کمک کنند.

 

وی اظهار کرد: اگر در دوم اسفندماه منتخب مردم شوم هدفم این است یک سری از خانم‌هایی که تحصیل کرده هستند را از بین بقیه تفکیک و از آنها استفاده کنم تا به عنوان نیروهای کمکی مشکلات منطقه را ببینند و کمک‌رسانی شود تا با یک هدف بهتر پیش رویم و آن شهر را آبادتر کنیم.

 

سمیع‌زاده پشتمساری با بیان اینکه باید برای اقداماتی که انجام شده اما به سرانجام ندرسیده بیشتر تلاش کرد تا زیر نظر قانون به نتیجه رساند، افزود: باید مشکلات و شرایط کاری کشاورزان درنظر گرفته شود.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا اشتغال جوانان منطقه و ایجاد کارآفرینی در شهرستان را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید در روستاها کلاس‌های مهارت‌آموزی برگزار کنیم و افراد برجسته و دارای مهارت را به روستاها بیاوریم تا یک سری آموزش‌ها را به مردمان منطقه و به خصوص بانوان ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی بانوان بی‌سرپرستی هستند کعه باید درصدد توانمندسازی آنان با ابزار هنر برآمد تصریح کرد: نباید یک بانوی روستایی فقط به کار کشاورزی بسنده کند و یکسال منتظر بماند تا محصولش را بالا بیاورد بلکه با فراگرفتن مهارت می‌تواند برای خود کسب و کار فراهم کند.

 

سمیع‌زاده پشتمساری با بیان اینکه استان گیلان از لحاظ  اقتصادی خیلی بالاتر است اما زمین روستاهای آن ارزان‌قیمت است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم آوریم که ارزش املاک در گیلان بر اساس اقتصاد جامعه ایرانی بالاتر شود.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا اظهار کرد: برخی از مناطق روستایی فاقد درمانگاه هستند که باید در این مناطق درمانگاهی تعبیه شود.

 

 

*جذب سرمایه‌گذار، ایجاد اشتغال و احیای مناطق گردشگری از برنامه‌هایم است

«شجاع اسرارپوش» با بیان اینکه هدفم از آمدن به عرصه انتخابات قطعا خدمت به مردم و کشور و تصویب قوانین نافذ به نفع مردم است، افزود: ایجاد وحدت و انسجام بیشتر بین مردم صومعه‌سرا از دیگر اهدافم است.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا گفت: باید برای رفع بیکاری و مشکلات اقتصادی که برای جوانان و خانواده‌ها طی چند سال اخیر به وجود آمده، با کمک دولتمردان و سایر نمایندگان مجلس راهکاری اندیشید.

 

وی تصریح کرد: نخستین برنامه من برای شهرستان جذب سرمایه‌گذار، ایجاد مشاغل جدید با توجه به کشاورزی بودن منطقه و جذب ساختارهای جدید بومی و محلی و مخصوصا باز کردن راه‌ به ارتفاعات منطقه تنیان و سیاه‌کوه و جذب گردشگر است.

 

اسرارپوش خاطرنشان کرد: تالاب انزلی که بیش از 60 درصد ان در شهرستان صومعه‌سراست یک گنجینه بزرگ و نهفته برای استفاده در مقاصد اقتصادی و جذب گردشگر است که باید از آن بهره ببریم.

 

 

* مبارزه با رانت و فساد و رفع موانع ایجاد اشتغال جوانان از اهدافم است

«محمدنقی رنجبر» با بیان اینکه 22 سال است در کار قضایی فعالیت می‌کنم، اظهار کرد: اگر دوم اسفند منتخب مردم شوم در وهله اول وظایف اصلی نمایندگی که وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون است را به دقت اجرا می‌کنم که نتیجه این کار مبارزه با رانت و فساد و آماده کردن ایجاد اشتغال و رفع و دفع موانع ایجاد اشتغال جوانان است.

 

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صومعه‌سرا افزود: اگر ما بخواهیم نظارت بر قانون را به خوبی انجام دهیم و در کنار آن قوانین مناسب نیازهای مردم را تصویب کنیم می‌توانیم در ادوار مختلف بهترین عملکرد را برای شهرستان داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه وظیفه یک نماینده صرفا کار برای شهرستان نیست بلکه در سطح کلان کشور و استان هم می‌تواند موثر باشد، گفت: حداقل فایده‌ای که می‌توانیم برای یک نماینده خوب، پاکدست و قانون‌مدار داشته باشیم، تحول اساسی در شهرستان است.

 

رنجبر تصریح کرد: نگاه نماینده نباید بخشی باشد اما از مزایای استفاده از این نمایندگی و قدرتی که ملت به یک نفر به‌عنوان مدافع حقوق خود می‌دهند می‌تواند بحث تغییر اوضاع نابسامان شهرستان باشد که به نحو مطلوبی به سرو سامان برسد.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات خبرگان رهبری و مجلس روز دانشجو مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد دانشجو مبارزه با رانت خواری داوطلبان انتخاباتی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا

پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.


معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.


رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا