Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و تعطیل کشور تا پایان امسال به چرخه تولید باز می گردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اصغر مصاحب روز دوشنبه در حاشیه برگزاری رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط در استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با رویکرد فناورانه بسیاری از معضلات صنایع ما برطرف شده، اظهار داشت: برنامه ریزی در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی صورت گرفته که طبق آن یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و غیر فعال امسال بار دیگر بازفعال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر همین مبنا در ۶ ماهه نخست امسال ۵۲۹ واحد به چرخه تولید بازگردانده شده اند و طبق هدف گذاری تا پایان سال به یک هزار و ۴۰۰ واحد می رسد.

مصاحب با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که می تواند این صنایع را بار دوباره فعال نماید، برطرف کردن نیازهای فناورانه آنها است خاطر نشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کشور بازفعال شدند.

وی ادامه داد: واحدهای فناور، مراکز علمی و پژوهشی ما به این باور رسیده اند که می توانند در کنار صنعت باشند و به صورت متقابل صنعت نیز می تواند از ظرفیت آنها استفاده کند.

مصاحب به حضور ۵۴۰ متقاضی در رویداد تبادل فناوری صنایع کوچک و متوسط که به مدت ۲ روز به میزبانی البرز برگزار می شود،گفت: با هدف بررسی مشکلات واحدهای نیمه فعال و تعطیل، بررسی خود اظهاری از سوی خود واحدها داشتیم که عمده مشکلاتشان را تامین منابع مالی، توسعه بازار و تامین مواد اولیه را مطرح کردند.

وی ادامه داد: با این وجود بررسی هایی نیز از سوی خود سازمان صورت گرفت که اگر چه همین مشکلات وجود داشت اما به نسبتی که بر اساس خود اظهاری ها مطرح شده بود، نیست و اختلاف شرکا، تملک بانک ها و مواردی از این قبیل نیز سبب شده تا این واحدها با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور مجوز برای ۹۰شهرک صنعتی خصوصی در کشور گفت: از این تعداد تاکنون بیش از ۵۰ واحد به بهره برداری رسیدند و مابقی نیز در حال ساخت و ساز هستند، علاوه بر این ۹۰ واحد، ۸۳۰  شهرک و نواحی صنعتی دولتی در کشور وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز صنایع کوچک فناوری معاون منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند