Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:27:44 GMT

ساخت اولین خودرو حمل بار بدون راننده

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۱۶۷

ساخت اولین خودرو حمل بار بدون راننده

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این وسیله نقلیه که Autonom Tract AT۱۳۵  نام دارد، توسط شرکت Charlatte Autonom طراحی و ساخته شده و قادر است با استفاده از حسگرها مسیر خود را بیابد. این وسیله به‌منظور افزایش سرعت و امنیت انتقال چمدان‌ها بین هواپیما و سیستم تفکیک بار فرودگاه طراحی شده است.
این وسیله به‌گونه‌ای طراحی شده که هم به صورت خودکار عمل می‌کند و هم می‌توان آن را به صورت دستی کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین علت شباهت زیادی به خودروهای استاندارد حمل چمدان در فرودگاه دارد. اما این وسیله به یک کامپیوتر پیشرفته، پنج لایه لیدار، دوربین‌هایی در جلو و عقب و سیستم ناوبری GPS مجهز است. این وسیله نیروی محرکه خود را از یک باتری دریافت می‌کند و قابلیت حمل ۲۵ تن بار را با حداکثر سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت دارد.
پس از بارگیری، مقصد این وسیله با استفاده از یک نمایشگر لمسی تعیین می‌شود تا به طور خودکار چمدان‌ها را به هواپیما برساند. پس از رسیدن به هواپیما به طور خودکار متوقف می‌شود تا چمدان‌ها تخلیه شوند و سپس به محل تفکیک چمدان‌ها در فرودگاه باز می‌گردد تا مجددا بارگیری شده و اطلاعات جدید ترافیک فرودگاه را دریافت کند.

برچسب‌ها حسگر خودروهای خودران خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسگر خودروهای خودران خودرو حسگر خودروهای خودران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد

لندو نوریس فاتح ششمین مسابقه فصل شد و به حسرت چند ساله خود پایان داد.

طرفداری | گرندپری میامی امشب برگزار شد و این لندو نوریس بود که با نمایشی فوق العاده قهرمان امشب فرمول یک بود.

گرندپری میامی از ساعت 23:30 آغاز شد و در پایان 57 دور این مسابقه، این لندو نوریس از مک لارن بود که بالاتر از سایر راننده ها با عملکرد فوق العاده خود توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و اولین قهرمانی خود را در طول شش سال حضورش در فرمول یک رقم بزند. لندو نوریس 57 دور را با زمان 1:30:49.876 به پایان رساند و زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد. در ابتدا مکس ورشتپن پیشتاز این مسابقه بود اما در دور سی‌ام، لندو نوریس از او پیش افتاد. در دور 34 نوریس با استفاده از DRS اختلاف را به 1.5 ثانیه رساند. در نهایت نوریس با اختلاف 7.612 ثانیه نسبت به ورشتپن در رده نخست قرار گرفت.

مکس ورشتپن در رده دوم و شارل لکلرک در رده سوم قرار گرفتند. لوئیس همیلتون بهترین عملکرد خود در فصل 2024 فرمول یک را داشت و در رده ششم قرار گرفت. در دور 27 مگنوسن و سارجنت با یکدیگر برخورد داشتند و همین مسئله باعث شد سارجنت نتواند مسابقه را به پایان برساند. مگنوسن بابت این برخورد، 10 ثانیه جریمه دریافت کرد. اسکار پیاستری از مک لارن با زمان 1:30.634 سریع ترین لپ تایم را در این مسابقه داشت.

لندو نوریس پس از تحقق یک رویا

در پایین جدول نهایی گرندپری میامی را می بینید: (اضافه می شود)

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب