Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:37:44 GMT

بررسی صلاحیت کاندیدا به مدت ۱۰ روز ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۳۹۰

آفتاب‌‌نیوز :

خدابخش مرادی‌نافچی در سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان با اشاره به اینکه تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان انجام شده است، گفت: در مهلت قانونی ثبت‌نام در چهار حوزه انتخابی استان، ۲۲۳ نفر شامل ۲۱ زن و ۲۰۲ مرد ثبت‌نام کردند.

وی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات از حوزه انتخابی زنجان و طارم ۱۳۴ نفر شامل ۱۴ نفر زن و مابقی مرد، خدابنده ۳۷ نفر داوطلب که شامل دو داوطلب زن و ۳۵ متقاضی مرد، حوزه انتخابی ماه‌نشان، ایجرود، بوغداکندی و قلتوق ۲۲ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که شامل دو نفر زن و ۲۰ نفر مرد و حوزه انتخابی ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ۳۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تصریح‌ کرد: در بررسی ترکیب جنسیتی مشاهده می‌شود که ۹۱ درصد مرد و ۹ درصد زنان هستند و این در شرایطی است که در مجلس دهم ۴ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تصریح کرد: عهدی بسته‌ایم که مجریان انتخابات دو اصل را مورد توجه قرار دهند؛ بی‌طرفی در انتخابات و رعایت اصل امانت‌داری و نکته دیگر قانون را فصل‌الخطاب خود می‌دانیم.

این مسئول ادامه داد: انتخابات چهار رکن دارد که رکن اول مشارکت است تا با بهره‌گیری از فرصت‌های قانونی برای فرصت‌سازی در انتخابات استفاده کنیم. امنیت دومین رکن انتخابات بوده و در این مسیر اتخاذ تدابیر لازم و تدوین برنامه برای حفظ تامین و ارتقای امنیت عمومی جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های امنیتی لازم اتخاذ شده است، ادامه داد: تقویت و تبیین احساس امنیت در ‌جامعه را نیز جزو وظایف خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم سلامت انتخابات را در کنار بی‌طرفی و قانونمندی مدنظر قرار دهیم. به‌عنوان مجری انتخابات به هیچ‌کس که از منابع عمومی برای تبلیغات استفاده می‌کند، حق ندارد له یا علیه در انتخابات استفاده کند و نظارت لازم در این رابطه انجام خواهد شد.

مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه رقابت در انتخابات حائز اهمیت است، گفت: در استان زنجان امر ثبت‌نام انجام شده و همه افراد اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی استانی اعلام شده و در مهلت قانونی تبلیغات انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه بعد از دستور وزیر کشور مبنی بر شروع انتخابات، هیئت‌های اجرایی در ۸ فرمانداری و ۱۰ بخشداری در استان تشکیل شد، یادآور شد: در هیئت‌های اجرایی ۱۹۸ نفر در قالب این هیئت‌ها امر اجرای انتخابات را انجام می‌دهند. ۹۷ درصد این افراد مرد و ۳ درصد زن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صلاحیت انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها در استودیو انتخاباتی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: وزارت کشور تیمی را روانه مشهد کرد و آنها دوباره نقاط افتراق بین هیأت اجرایی و نظارت را بررسی کردند و حتی معاون وزیر کشور نیز برای بررسی موضوع به مشهد آمد.

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098662

دیگر خبرها

  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟