Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکرمی گفت: مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی با حساس‌سازی و بهبود آگاهی جامعه نسبت به خطرات این آسیب‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهروز اکرمی» امروز( دوشنبه 18 آذر) در جلسه مشترك كارگروه امور اجتماعي، فرهنگي و بانوان و خانواده شهرستان شازند، گفت: برای مبارزه با آسیب های اجتماعی باید اولویت های اصلی شهرستان را شناسایی و احصا کرد و طبق آن برای اقشار مختلف جوامع هدف برنامه ریزی و هدفگذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مركزي افزود: تصمیم گیران باید با سواد و علم کافی وارد شوند و برای همه جنبه های مختلف یک انسان برنامه ریزی کنند زیرا تا سواد کافی نداشته باشیم نمی توان برای انسان که موجودی بسیار پیچیده است تصمیم گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه باید برای کاهش مشکلات و آسیب ها از منابع محدود حداکثر استفاده را برد، ادامه داد: کسانی که در بطن جامعه هستند بهتر از هر کسی می توانند با شناسایی اولویت های فرهنگی، اقتصادی، سلامت، بانوان و اجتماعی برای گروه های مختلف جامعه هدف برنامه ریزی کنند.

 

 

اکرمی با اشاره به فعالیت ۳۰ خانه مردم نهاد در شازند اظهار کرد: هر جا و برای هر مشکلی باید مردم پای کار بیایند و ارگان ها فقط تسهیل گر باشند؛ مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است و این مشارکت با حساس‌سازی و بهبود آگاهی جامعه نسبت به خطرات این آسیب‌ها ایجاد می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: چنانچه پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و هر بنگاه اقتصادی دیگری در محدوده شهرستان شازند راه اندازی می شود اولین نفع آن باید در جیب مردم شازند برود که حق قانونی مردم شازند است و البته برای این مهم می توان با راهکارهای موجود تصمیم گرفت.

 

 

در ادامه این جلسه«مصطفی عرب» گفت: شازند شهری مهاجر پذیر است و سال های اخیر افزایش جمعیت چشمگیری داشته است و به دلیل وجود روستاهای اطراف شازند، بازگشت به روستاها نیز محسوس بوده است.

 

 

فرماندار شازند افزود: هزار واحد مسکونی در شازند که به دلایلی آسیب دیده بودند در حال مقاوم سازی و 2 هزار واحد مسکونی دیگر در دست ساخت و ساز است که این به دلیل بازگشت به روستاها فرصت و به علت بی نظمی در رعایت ساخت وساز ها تهدید است.

 

 

جلسه مشترك كارگروه امور اجتماعي، فرهنگي و بانوان و خانواده شهرستان شازند با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مركزي، فرماندار شازند،مديران كل امور اجتماعي و فرهنگي و امنيتي و انتظامي استانداري ، مديران و مسئولين مربوطه در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد مسجد انتخابات روز دانشجو مسجد مجلس شورای اسلامی استان همدان فعالیت های فرهنگی اجتماعی جلسه شورای اداری آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی