Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@12:16:50 GMT

آموزش زبان چینی در مدارس!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۷۷۴۲

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد داده‌ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود، به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با بیان اینکه شعار هفته پژوهش سال ۹۸ «پژوهش خلاقیت و زندگی» است گفت: برای امسال شعاری که مطرح شده پژوهش خلاقیت و زندگی است، زیرا بر اساس مبانی تحولی بدون تقویت عنصر خلاقیت و پویایی فکری به تحول دست نخواهیم یافت و امروز متاسفانه عنصر خلاقیت به قدر کافی مورد توجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمی‌یابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آموزش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبودهای زیرساختی در حوزه پژوهش بحث اصلی نگاه ماست گفت: معتقدم اگر بخواهیم تحول اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم؛ بدون گره خوردن به پژوهش امکان ندارد. 

ذوعلم ادامه داد: هفته پژوهش در آموزش و پرورش چندین جنبه دارد که شامل انعکاس تلاش‌های معلمان، دانش آموزان و بحث درباره بایستگی‌ها و کمبودهای این حوزه است. دومین نکته هم این است که برنامه‌های درسی ما با نیازهای نسل امروز ارتباط برقرار کرده است و ما هم به این نقصان اعتراف می کنیم.

ذوعلم درباره ورود زبانهای خارجی دیگر و خارج شدن از انحصار یک زبان خارجی اظهار کرد: حوزه تربیت و یادگیری زبان‌های خارجی، زبان‌های قرآن ومعارف اسلامی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل می‌دهد. پیشنهاد داده‌ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبان‌های دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده می‌شود، به فهرست آموزش‌های ما افزوده شود. وزیر هم ضمن حمایت از موضوع، دستور بررسی و ارجاع به شورای عالی آموزش و پرورش داده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد: امسال میزبان بیش از ۲۲۷ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در ارائه خدمات و برنامه‌های آموزشی و تربیتی شرکت دارند، تصریح کرد: دو عرصه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین محل رخدادهای آموزشی و تربیتی است که شامل مدرسه و نیروی انسانی و معلمان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امسال بزرگداشت هفته معلم با شعار ویژه «همه مدیون توایم» عنوان کرد: وقتی صحبت از معلم می‌کنیم صحبت از جایگاه معلمی و تاثیر آن در جامعه بوده و بسیاری از دستاوردهای جامعه ماحصل فرهنگ آموزش عالی و تعلیم و تربیت است.

وی در مورد نوسازی و احداث مدارس جدید یادآور شد: سال گذشته اداره نوسازی و تجهیز مدارس ۲۱۸ کلاس در سطح استان تحویل داد که این رقم در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

اسماعیلی با بیان اینکه در عین وجود مدارس تخریبی، مدارس نوساز و منظم هم داریم، خاطرنشان کرد: بعضی از مدارس به لحاظ فیزیکی فرسوده است اما از لحاظ کیفیت آموزش و جایگاه تربیتی در سطح ممتاز است و در هیچ کجای استان هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است.

وی در مورد کاهش سطح دانش دانش‌آموزان باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم، ابراز کرد: ممکن است بخشی از جامعه دانش‌آموزی علاقه‌ای به روند تحصیلی نداشته باشد اما آموزش و پرورش وظایف خود را برای تربیت آن‌ها انجام می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد جذب نیروهای معمم بیان کرد: از جامعه روحانیون ۲۳ نفر از حوزه در آزمون‌ها پذیرفته شدند و در رشته‌های مرتبط با توانایی مشغول خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان خروج نیروها از آموزش و پرورش به دلیل نیاز به معلم در این نهاد در دو سال اخیر کاهش یافته است، تاکید کرد: تدبیری اتخاذ کردیم که کلاس‌ها خالی نماند و بعد از رتبه‌بندی بیش از ۱۰۰ نفر در صف ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر هستند.

اسماعیلی از جذب ۱۴۰ نفر نیروی فنی برای اشتغال در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در بحث نیروهای کیفیت بخشی نیز ۱۴ اردیبهشت ورود نیروها را پیش‌رو داریم.

وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر نداریم مگر به دلیل بعد مسافت که به مدارس موجود برای سایر پایه‌ها ضمیمه شده باشد، عنوان کرد: از طرفی توسعه شهرک‌های اقماری نیاز به تاسیسات زیربنایی از جمله مدارس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره‌ای بخش قابل توجهی از اعتبارات به روستاها اختصاص یافت و مدارس خوبی در آن‌ها ایجاد شد که به دلیل مهاجرت در حال حاضر بلااستفاده مانده و آن‌ها را در مسیر فروش قرار می‌دهیم.

کد خبر 6093150

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد