Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سیدحمیدرضا کاظمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 18 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور، گفت: جهانخواران تیرشان به سنگ خواهد خورد، ما از پیروان ولایت و امامت هستیم و مقاومت را از پیامر عظیم شأن اسلام و امامان معصوم(ص) و حضرت روح الله و ولایت و امامت حی و حاضر حضرت سید علی خامنه ای آموخته ایم، عقب نشینی و تسلیم در قاموس ما معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پلدختر در مجلس ادامه داد:  ضمن تشکر از اقدامات جدی ریاست قوه قضاییه در مبارزه با فساد درخواست استمرار این حرکت انقلابی را دارم، تشکر از مردم نجیب و ولایت مدار حوزه انتخابیه پل دختر و معمولان که در اغتشاشات اخیر با متانت، صبر و با حضور پرشور انقلابی مانند همیشه در صحنه های مختلف حضور داشته و در این صحنه ولایت مداری خود را نشان داده و اغتشاش و تخریب اموال عمومی که با هدایت بیگانگان انجام گرفت را محکوم کردند.

وی بیان داشت:  وظیفه دارم از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، نیروهای نظامی اعم از سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی و کلیه مسئولین دولتی در سطح ملی و استانی و استانداران لرستان که در سیل فروردین زحمات بسیار زیادی کشیدند، تشکر ویژه کنم.

عضو فراکسیون ولایی درمجلس به رئیس جمهور تذکر داد و گفت: با وجود اینکه دولت مدعی است که کمک معیشتی به 60 میلیون نفر از مردم ایران پرداخت شده است با بررسی در حوزه انتخابیه اینجانب به نظر نمی رسد این گونه باشد انتظار می رود گزارشی شفاف به مجلس و مردم بدهد و گروه های هدف این طرح کاملا مشخص شود.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر جهادکشاورزی تذکر داد و بیان داشت: در سیل فروردین 98 به مزارع، باغات، تجهیزات و تاسیسات 6 هزار و 80 نفر از کشاورزان و زیر ساخت های کشاورزی پل دختر و معمولان خسارت وارد شده است که با گذشت حدود 9 ماه متاسفانه تا کنون بخش عمدهای از این خسارات پرداخت نشده و برای زمینهای کشاورزی و تجهیزاتی که کاملا از بین رفته و زیر ساخت های کشاورزی هیچ اقدامی انجام نشده است، انتظار می رود هر چه سریعتر نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان و زیر ساخت کشاورزی اقدام شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی حوزه انتخابیه ام جهت مهار روان آب ها درخواست  اجرای طرح های آب خیزداری را دارم. ایستگاه های پمپاژ آب رسانی به زمین های کشاورزی رنگین بان، زیودار، اَفرینه، ولی عصر که بر اثر سیل از بین رفته اند و تا کنون برای بازسازی آنها اقدام نشده است درخواست تسریع در بازسازی ها را داریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی، سیل باعث از بین رفتن بخش زیادی از راه های اصلی پل دختر و راه ها و پل های روستایی شده است، متاسفانه با گذشت بیش از 9 ماه از سیل، پل های روستایی هنوز نسب نشده است. وزارتخانه بازسازی مسیر پل دختر را به 4 قطعه تقسیم کرده و قطعه اول به قرارگاه خاتم انبیا واگذار شد اما برای قطعات دیگر اقدامی انجام نشده است، با توجه به اینکه روزانه تلفات جاده ای بسیاری دارد، زندگی مردم به مخاطره افتاده و یکی از مسیرهای ترانزیتی کشور است درخواست تسریع در اجرا و بازسازی این جاده را دارم.

کاظمی در بخش دیگر نطق میان دستور خود گفت: طراحی راه آهن مسیر خرم آباد-پل دختر- اندیمشک به پایان رسیده و در سفر وزیر راه به استان لرستان دستور اجرایی کردن یک قطعه از آن صادر شده است درخواست اجرایی شدن آن را دارم.

وی افزود: در سیل فروردین 98، به بیش از 10 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستان پل  دختر و بخش معمولان خسارت وارد شده ضمن تشکر از همه دست اندرکاران، هنوز واحدهای تخریبی، حریم رودخانه و جانمایی بعضی از واحدهای شهری و روستایی با مشکلات عدیده روبه رو هستند. با توجه به رسیدن فصل سرما و بارندگی درخواست تسریع حل مشکلات را دارم.

عضو فراکسیون ولایی درمجلس عنوان کرد: وزیر نیرو، با گذشت نزدیک 9 ماه از سیل فروردین و رسیدن فصل بارندگی، جاری شدن سیلاب و روان آب ها، باعث نگرانی مردم است چراکه هنوز در زمینه مهار سیلاب کاری  انجام نشده درخواست تسریع در اجرای کردن سد ها مختلف را دارم. در خواست تسریع  اجرایی کردن دیوارهای حفاظتی شهرهای پل دختر و بخش معمولان و روستاهای حاشیه رودخانه و لای روبی رودخانه را دارم، سه ایستگاه پمپاژ آبرسانی زمین های کشاورزی بر اثر سیل از بین رفته و برای بازسازی آنها اقدامی نشده درخواست تسریع بازسازی این پروژه ها را دارم.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیل فروردین 98 به بیش از 900 واحد صنفی و 700 خودرو خسارت وارد کرده و باعث مشکلات جدی برای مردم و اصناف شده است اما با وجود مکاتبات و پیگیری های متعدد در خصوص کمک به اصناف و خودورها هیچگونه کمکی انجام نشده و باعث نارضایتی مردم شده، درخواست تصمیم گیری سریع و کمک به این قشر آسیب دیده از سیل را دارم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در تذکری به وزیر نفت بیان کرد: با توجه به مشکلات متعدد و پیگیریهای انجام شده و با وجود برنامه های دولت برای گازرسانی به مناطق روستایی برای جلوگیری از مهاجرت و نابودی منابع طبیعی متاسفانه بیش از 80 روستا از حوزه انتخابیه بنده فاقد گاز هستند در خواست تسریع در گازرسانی به این مناطق دارم، انتظار دارم وزیر کشور به عنوان رئیس قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده توجه ویژه ای به مناطق سیل زده در بخش های مختلف داشته باشد، از بانک مرکزی و سایر بانک ها درخواست می کنم نسبت به استمهال وام های مناطق سیل زده اقدام کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

رئیس جمهور دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

آیت الله رئیسی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند، گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است!

آیت الله رئیسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعاً نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

کد خبر 747246

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد