Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@20:07:58 GMT

رشد ۱۴ درصدی اشتغال پروانه‌های بهره برداری معادن

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۸۴۴۵

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، براساس گزارش 7 ماه 98 معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان صدور گواهی کشف معادن کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهر، 289 فقره بود. این رقم در مدت مشابه سال قبل، 282 فقره بود که حاکی از رشد 2.5 درصدی صدور گواهی کشف معادن است.

همچنین طی مدت مذکور، 333 فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (332 فقره پروانه بهره برداری)، 3 دهم درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر این، طی این مدت، 504 فقره پروانه اکتشاف صادر شد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 593 فقره بود که حاکی از کاهش 15درصدی صدور پروانه اکتشاف است.

براساس این گزارش، میزان هزینه عملیات اکتشاف در بخش گواهی کشف طی 7 ماهه امسال، 496 میلیارد و 700 میلیون ریال بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (323 میلیارد ریال)، 53.8 درصد رشد یافت.

افزایش 14.2 درصدی اشتغال

طی 7 ماهه امسال، در بخش صدور پروانه بهره برداری، 2 هزار و 933 نفر اشتغال ایجاد شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 2 هزار و 568 نفر بود که نشان دهنده افزایش 14.2 درصدی میزان اشتغال در این بخش است.

افزایش 97 درصدی وصول حقوق دولتی

افزون بر این، در 7 ماهه سال 98، حدود 8 هزار و 656 میلیارد و 992 میلیون و 100 هزار ریال حقوق دولتی از معادن وصول شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال 97 (4 هزار و 391 میلیارد و 222 میلیون و 400 هزار ریال)، حاکی از افزایش 97 درصدی است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال حقوق رشد معدن وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی