Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسعد خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوزه انتخابیه نقده و اشنویه با تعداد ۶۹ داوطلب رتبه دوم را در آذربایجان‌غربی پس از مرکز استان به خود اختصاص داده‌است.

وی اضافه کرد: پس از ارومیه حضور ۶۹ داوطلب نمایندگی در حوزه نقده و اشنویه و جلو زدن این حوزه از شهرستان‌هایی نظیر بوکان، خوی، میاندوآب، مهاباد و حتی سلماس و ماکو، داغ بودن انتخابات این منطقه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبانی که در این حوزه نام‌نویسی کرده‌اند سه نفر از نمایندگان ادوار گذشته هستند، افزود: از بین داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه، ۱۱ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، یک نفر دارای مدرک حوزوی، هفت نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بقیه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبان در اشنویه و نقده تنها یک زن دیده می‌شود، افزود: جوان‌ترین داوطلب ۳۱ سال سن دارد و مسن‌ترین داوطلب نیز دارای ۶۶ سال سن است که از طیف‌های مختلف جامعه شامل اعضای هیات علمی دانشگاه، روسای ادارات و پزشکان و دستگاهای اجرایی مختلف این شهرستان هستند.

وی افزود: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه ۴۱ نفر ثبت‌نام کرده بودند که در این دوره شاهد افزایش مشارکت بیش از ۵۰ درصدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اشنویه جزو نخستین شهرستان‌هایی بود که اعضای هیات‌ اجرایی را به هیات نظارت استان معرفی کرد، افزود: هشت عضو از معتمدان همراه با سه عضو اداری شامل فرماندار، دادستان و رییس اداره ثبت احوال شهرستان در مجموع ۱۱ عضو هیات اجرایی انتخابات اشنویه را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اعضای هیات‌ اجرایی پس از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط مراجع چهارگانه به مدت ۶ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی کرده و نتایج بررسی را به هیات اجرایی استان و داوطلبان اعلام می‌کنند که طبق قانون حق اعتراض برای داوطلبان محفوظ است.

فرماندار اشنویه افزود: این شهرستان جزو حوزه فرعی انتخابات است که حوزه اصلی آن در نقده قرار دارد و ۶۹ شعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای آن تعیین شده‌است.

وی اظهار داشت: تمامی تهمیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری در این شهرستان فراهم شده و مراحل انتخابات همزمان با سراسر کشور در اشنویه نیز روزشمار خود را طی می‌کند.

ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه با ثبت‌نام ۵۲۲ نفر در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی به پایان رسید. 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۷۴ روز دیگر و در روز ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود و ۱۲ نماینده، کرسی‌های وکالت مردم آذربایجان‌غربی را برای چهار سال آینده در اختیار می‌گیرند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان غربی جامعه قانون کارشناسی ارشد مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان

۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش مشرق، تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حالی از بامداد ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شد که ۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای‌اسلامی به رقابت می‌پردازند؛ رقابتی که تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم که از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده‌ در شرایطی روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به خط پایان می‌رسد که رقابت‌های انتخاباتی در ۱۵ استان کشور به اوج رسیده و کاندیداها در ۲۱ حوزه انتخابیه درحال فعالیت‌های انتخاباتی به‌منظور جلب‌نظر مردم هستند.

دراین میان رقابت‌های انتخاباتی در استان تهران حال‌وهوای دیگری به‌خود گرفته است؛ رقابت ۳۴ کاندیدا برای کسب ۱۶ کرسی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین ورامین، پیشوا و قرچک رقابت‌ها در این حوزه را در کانون توجه رسانه‌ها و افکارعمومی قرار داده‌است.

در چنین شرایطی اگرچه رقابت انتخاباتی در تهران تنها در اردوگاه اصولگرایی در جریان است، اما کاندیداهای منسوب به جریان اصلاح‌طلبی نیز در برخی حوزه‌ها به دور دوم راه یافته‌اند؛ موضوعی که سبب شده در این دور از انتخابات نیز رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جریان داشته باشد.

رویکرد اصلاح‌طلبان در دور دوم

طی روزهای اخیر تحرکات انتخاباتی محدود به جریان‌های اصولگرایی نبوده و جریان‌های اصلاح‌طلب نیز فعالیت‌هایی را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم داشته‌اند.

براین اساس هم بود که حزب اعتماد ملی اعلام کرد از کاندیداهایی که گرایش اصلاح‌طلبی یا متمایل به اصلاح‌طلبان داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبی، ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه ازجمله احزاب اصلاح‌طلبی هستند که از برخی کاندیداهای به دور دوم راه یافته در نقاط مختلف کشور حمایت می‌کنند.

رقابت در اردوگاه اصولگرایی

ترکیب کاندیداهای حاضر در دور انتخابات مجلس دوازدهم در تهران نشان می‌دهد در این حوزه انتخابیه رقابت تنها در اردوگاه اصولگرایی جریان دارد.

براین اساس هم بود که طی روزهای اخیر شاهد انتشار فهرست‌های مختلفی از این جریان به‌منظور رقابت در تهران بوده‌ایم؛ فهرست‌های چندگانه‌ای که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟