Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری ایران با حضور جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و مهندس فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری برگزار شد.

علمایی در این نشست با ارائه گزارشی از ساختار جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در دوره جدید مدیریتی، دانشگاه به صورت مسئله‌محور دیده شده است و بر این اساس یک ساختار جدید برای دانشگاه ایجاد و معاونت‌های موضوعی ایجاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس معاونت علوم مهندسی و کشاورزی، معاونت علوم انسانی و هنر، معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و... به ساختار دانشگاه اضافه شد تا در جهت مسئله‌محور کردن دانشگاه گام بردارند.

وی ادامه داد: در این دوره در جهت اشتغال دانشجویان، بحث اقتصاد شهری مطرح شده تا با برنامه‌ریزی‌های لازم، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند اقتصاد شهر را ارتقا دهند. دانشگاه جوار صنعت نیز یکی دیگر از برنامه‌های ساختار جدید دانشگاه است که به اشتغال جوانان کمک خواهد کرد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه به دنبال تولید دانش و بهره‌وری در صنعت به صورت توأمان است، اظهار داشت: یکی از حوزه‌های بسیار مهم که به صورت تخصصی در آن کار شده، حوزه کشاورزی است و دانشگاه آزاد اسلامی با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و سیاست‌گذاری‌های صحیح به دنبال ارتقای این حوزه در کشور است.

علمایی از همکاری با سازمان ملی بهره‌وری کشور در حوزه آموزشی استقبال و ابراز امیداوری کرد این همکاری بتواند به ارتقای آموزش عالی و حل مشکلات کشور کمک کند.

آموزش عامل اصلی بهره‌وری در یک کشور است

در ادامه، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تأکید بر اهمیت مسئله‌محوری دانشگاه‌ها در کشور، گفت: این رویکرد کمک می کند تا نیروی دانشگاهی به عنوان یک متخصص تربیت شده و به محیط کار وارد شود تا راهکارهای مناسب برای حل مسائل کشور اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف سازمان‌ها، فقدان توانمندی حل مسئله در نیروی کار است، ابراز امیدواری کرد با انجام همکاری‌های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی، این توانمندی در نیروی کار ایجاد شود.

پهلوانی با بیان اینکه یکی از مشکلات اشتغال جوانان، عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار است، تصریح کرد: اگر دانشجویان بتوانند در حین تحصیل، با صنعت ارتباط داشته و کارآموزی انجام دهند، در بهره‌وری بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش عامل اصلی بهره‌وری در یک کشور است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقای آموزش صورت گیرد.

گفتنی است در این نشست درخصوص فعالیت و همکاری‌های دوجانبه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی بهره‌وری ایران تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز