Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@10:42:53 GMT

قابلیت جدید گوگل مپ برای افراد کم بینا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۲۵۱

قابلیت جدید گوگل مپ برای افراد کم بینا

یکی از تحلیل‌گران نرم افزارهای شرکت گوگل اعلام کرد که در نسخه آینده نرم افزار گوگل مپ، میزان روشنایی خیابان‌ها به کاربر اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از نرم افزارهای مسیر یابی که بین کاربران بسیار محبوب است و به طور پیشفرض نیز روی تمامی تلفن‌های همراه اندرویدی نصب شده، نرم افزار Google Maps است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد برای مسیریابی و رانندگی از مسیرهای پیشنهادی این نرم افزار قدرتمند استفاده می‌کنند و این نرم افزار نیز با مشخص کردن وضعیت ترافیکی، بهترین مسیر را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. این نرم افزار در سال گذشته علاوه بر اضافه کردن قابلیت‌های جدید به بخش رانندگی و وسایل نقلیه عمومی، ویژگی‌های بسیار زیادی را در بخش پیاده روی این نرم افزار اضافه کرد.

اما شرکت گوگل به تازگی ویژگی مسیرهای پیاده روی AR و مسیرهای پیاده روی ویژه افرادی که دچار اختلالات بینایی هستند را به نرم افزار خود اضافه کرده است. همچنین گوگل اعلام کرده است که قصد دارد در آینده ویژگی‌ جدید که کاربران به وسیله آن می‌توانند در شب مسیرهایی امن‌تر برای پیاده روی را انتخاب کنند.

طبق اعلام تیم XDA Developers که یک انجمن توسعه دهنده Android است به تازگی در نسخه جدید Google Map که هنوز عرضه نشده، رنگی زرد در برخی از خیابان‌ها مشاهده کرده‌اند که نشان دهنده روشن بودن خیابان‌های شهر است و به کاربرانی که مشکل بینایی دارند کمک می‌کند تا از این خیابان‌ها استفاده کنند.

این ویژگی هنوز به طور رسمی توسط گوگل تایید نشده است و هیچ تصویری از آن نیز توسط تیم XDA Developers  منتشر نشده است اما از آنجایی که این تیم همواره تمام تمرکز خود را روی انتشار مطالبی صحیح می‌گذارد، انتظار می‌رود این ویژگی جدید نیز درست از کار درآید. اما سوالی که هنوز جوابش معلوم نیست، این است که گوگل چگونه قصد دارد درباره روشنایی خیابان‌ها اطلاعات کسب کند و داده‌های این ویژگی از چه طریقی جمع آوری خواهند شد. از طرفی هم ممکن است از همان روشی که وضعیت ترافیکی خیابان‌ها را پیدا می‌کند یعنی اطلاعات کاربران، اطلاعت مربوط به روشنایی را نیز دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: مسیریابی شرکت گوگل گوگل مپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

تیم فرمول یکی فراری ایتالیا نام رسمی خود را تغییر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فراری ایتالیا رسما نام کامل خود را به اسکودریا فراری HP تغییر داد. دلیل تغییر نام تیم فراری امضای قرارداد جدید اسپانسرینگ با شرکت آمریکایی تامین کننده سخت‌افزار و نرم‌افزار Hewlett Packard است.

داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟

پیش از این گفته شده بود که شرایط قرارداد برای اسکودریا بسیار سودمند خواهد بود و به این تیم اجازه می‌دهد حقوق بالایی برای لوئیس همیلتون راننده جدید انگلیسی‌اش که از فصل آینده فرمول یک به آن ملحق خواهد شد، تضمین کند.

فراری هم اکنون با 151 امتیاز در جایگاه دوم رده‌بندی تیمی فصل جاری فرمول یک قرار دارد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید