Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@19:12:17 GMT

چرا انتظار داریم استراماچونی فداکاری کند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۵۵۰

چرا انتظار داریم استراماچونی فداکاری کند؟

ماه عسل استقلال و استراماچونی زودتر از آنچه تصور می‌شد به پایان رسید. آبی‌ها فصل پاییز را در حالی آغاز کردند که بدون برد در قعر جدول، در همسایگی شاهین بوشهر قرار داشتند. 

به گزارش "ورزش سه"، در آن روزها هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مربی ایتالیایی بتواند استقلال بحران زده را نجات دهد. هواداران رقیب به طعنه می‌گفتند «آندره‌آ برف تهران را نمی‌بیند» اما شگفت انگیز است که «پیش‌بینی- کری» آنها در حالی محقق می‌شود که استقلال به صدر جدول رسیده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فضایی که از دیروز در اطراف استقلال به راه افتاده، خشم هواداران از مدیران استقلال و بخصوص امیرحسین فتحی از هر نکته دیگری پررنگ‌تر است. مدیرانی که به زعم هواداران، از برآورده کردن خواسته‌های استراماچونی عاجز بوده‌اند و به سادگی اجازه داده‌اند مربیان استقلال، قراردادشان را یکطرفه فسخ کنند. هواداران با علم به محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی می‌پرسند مگر بقیه تیم‌ها چنین موانعی پیش رو ندارند؟ مگر کالدرون، دراگان اسکوچیچ و بقیه خارجی‌های فوتبال ایران با همین شرایط کار نمی‌کنند، پس چرا قرعه باید به نام استراماچونی بیفتد؟


واقعیت این است که اغلب مدیران فوتبالی تلقی درستی از ارتباط سیستماتیک با مربیان خارجی ندارند و تصور می‌کنند همین که مربی در رختکن با بازیکنان خوشحالی می‌کند و کیک می‌خورد و برای هر جلسه تمرینی ساعت‌ها وقت می‌گذارد، به این معنی است که از شرایط شغلی‌اش کاملاً راضی است و تهدید به فسخ قراردادش، صرفاً «نمایش» و «ناز کردن» است. این اتفاق به نوعی دیگر در اوایل امسال برای پرسپولیس هم رخ داد و وقتی برانکو به مطالبات عقب افتاده‌اش اعتراض می‌کرد و هشدار می‌داد، مدیر وقت باشگاه پرسپولیس معتقد برانکو هیچ جایی نمی‌رود و خیلی هم به تیمش تعصب دارد! حتماً به خاطر دارید که پیش از تعطیلات دو هفته‌ای لیگ، وقتی استقلال روند صعودی‌اش را آغاز کرده بود و با 5 گل صنعت نفت آبادان را شکست داده بود، استراماچونی به باشگاه استقلال هشدار داد و ضرب‌الاجل دو هفته‌ای تعیین کرد که وضعیت مالی تیم را بهبود بدهد و حالا عملاً با چند هفته تأخیر همان تهدیدهایش را عملی کرده.

 


از منظری دیگر، تفاوت دیدگاه‌ها بین مدیران ما و خارجی‌های فوتبال است که گاهی چنین اتفاقاتی را رقم می‌زند. مشکل اینجاست که ما تمایل داریم همه اتفاقات دنیا را از منظر «اخلاق» و مفاهیمی مثل «جوانمردی» و «گذشت» و «فداکاری» تحلیل کنیم. ما دوست داریم استراماچونی «مردانگی» کند و با درک شرایط ما، در هر وضعیتی به کارش ادامه دهد اما یک خارجی که هزاران کیلومتر از وطنش دور شده و برای کار به یک کشور دیگر آمده، از دیدگاه «حرفه‌ای» به قضیه نگاه می‌کند و اگر وعده‌هایی که به او داده‌اند، عملی نشود خود را محق می‌داند که پیشنهادهای بهتری را بررسی کند. این تفاوت‌هاست که چنین وضعیت‌هایی را به دفعات در فوتبال ایران رقم می‌زند. استقلال حالا در شرایطی امروز روبروی پیکان قرار می‌گیرد که دچار بزرگترین بحران خود از اول فصل شده. تیمی که به شکلی حیرت انگیز و با شتابی باور نکردنی به صدر جدول رسیده، حالا با آینده‌ای مبهم روبه‌رو است و در این فشردگی بازی‌ها، بسیار سخت است که به سرعت بازسازی شود.


در دنیایی که سرعت تحولات به ساعت و دقیقه رسیده، چه بسا فردا اتفاق دیگری در راه باشد و استراماچونی همچنان مربی استقلال بماند. شاید فردا روزی آشکار شود که پیشنهاد به مراتب دندان‌گیرتری به استراماچونی رسیده که تیمش را در صدر جدول رها می‌کند و هزاران شاید دیگر اما در این واقعیت تغییری ایجاد نمی‌شود که بعضی مدیران فوتبالی ایران، به ورزش حرفه‌ای نگاهی کاملاً آماتوری و منسوخ دارند.

علی مغانی

استقلال تهران آندره آ استراماچونی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران آندره آ استراماچونی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است

سمیعی با تصمیم فوریتی هیات مدیره جایگزین خطیر شد ولی ظاهرا تغییرات زیادی در پایان این فصل در استقلال انجام خواهد شد و هیچ فردی از مدیران فعلی در راس آبی‌ها ابقا نخواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فرشید هاشم سمیعی وکیل جوانی که توسط مصطفی آجورلو به استقلال آورده شد و چندی قبل علی خطیر را یک مدیر نخبه قلمداد کرده بود، حالا جانشین او شده و با حکم موقت در استقلال کار می‌کند. آنچه مسلم است هیات مدیره استقلال باز هم تغییر خواهد کرد و با دستور مالک جدید باشگاه، افراد جدیدی خواهند آمد که در قواره این باشگاه بزرگ باشند نه اینکه اولین تجربه مدیریت شان، هیأت مدیره استقلال باشد.

سمیعی که به نوعی معاون خطیر بود باید همراه با او از باشگاه می‌رفت، اما این کار را نکرد، همانطور که بعداز آجورلو هم سرجایش ماند تا توسط حجت کریمی کنار گذاشته شود.

سپس او توسز کانال های ناشناخته، به حمید سجادی وصل شد و در استقلال به هیات مدیر ارتقا یافت. باید پذیرفت همان‌طور که خطیر در استقلال ماندنی نشد، سمیعی هم خیلی در باشگاه استقلال ماندگار نخواهد بود. سمیعی با مصاحبه های زیاد ، چهره رسانه ای پیدا کرد و طوری حرف زد که کانال های هواداری استقلال می پسندند. او در پی محبوبیت، بارها به تیم رقیب تاخت و چهره یک مدیر علمی را نداشت و بیشتر به درد جدال‌های هواداری خورد.

کاملا مشخص است که استقلال تغییرات مدیریتی دیگری هم در راه دارد البته به خطیر هم ایراداتی وارد بود. شاید او باید هر طور شده با نکونام تعامل می‌کرد و شاید نکونام هم باید به سمت تعامل می‌رفت، اما به هر حال قابل پیش بینی بود که حداقل یکی از این دو نفر آخر فصل را نمی‌بیند. 

در کوتاه مدت نگاه‌ها به قهرمانی لیگ است، اما انتظار می‌رود مدیران هلدینگ خلیج فارس یک مدیرعامل قوی برای تیمشان انتخاب کنند کسی که با کادر فنی تعامل داشته باشد و اشتباهات مدیران قبلی استقلال را هم تکرار نکند. این فرد هر که باشد قطعاً فرشید سمیعی نیست.

دیگر خبرها

  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • مدیران اخراجی استقلال کارت بازیکنان را بردند!
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • نکونام قاتل پرسپولیس را می‌خواهد؟
  • تکذیب مذاکره استقلال با ستاره آلومینیوم
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • روزهای سختی در انتظار استقلال است
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال