Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:38:06 GMT

آموزش مهارت در البرز براساس نیاز بازار

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۷۲۹

آموزش مهارت در البرز براساس نیاز بازار

جهانگیر شاهمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس با دستور استاندار البرز پروژه اشتغالزایی مهارت محور در البرز آغاز شده  و در اجرای آن  تقویت و توسعه اشتغال پایدار، برنامه ریزی، اجرای هدفمند آموزش‌های مهارتی، توسعه هدفمند کسب و کارهای اولویت دار  دراین استان مدنظر قرار گرفته است.

ویا دامه داد: تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار استان البرز در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی به منظور کاهش نرخ بیکاری نیز در اولویت برنامه کاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهمرادی گفت: اشتغالزایی مهارت محور طی مراحل مختلف از جمله ظرفیت و نیازسنجی بازار کار و اشتغال استان، استعدادسنجی، سازماندهی مهارت آموختگان طبق نیازسنجی های صورت گرفته برای اشتغال در بخش های مختلف به مرحله اجرا درخواهد آمد.
 وی خاطرنشان کرد: پروژه اشتغالزایی مهارت محور به ترتیب اولویت در محورهای کارآفرینی، خود اشتغالی، جذب مهارت آموختگان در واحدهای تولیدی و خدماتی تعریف شده که به زودی مرحله اجرایی آن آغاز خواهد شد که نیازمند همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان البرز هستیم.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی حدود ۱۵۰ هزار نفر ، بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی و ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی بوده که هرکدام از این بخش ها نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد.

نرخ بیکاری البرز در سه سال اخیر (سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸) با فراز و نشیب همراه بوده، به طوری که این نرخ در سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش، سال ۱۳۹۷ افزایش و ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ مجددا کاهش نشان می‌دهد؛ این نرخ از ۱۴.۳ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۱۴ درصد در سال ۱۳۹۶ و ۱۴.۷ درصد در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان البرز اشتغال دستگاه های اجرایی استان زمین نیروی کار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت تحقق رشد تولید با مشارکت مردمی، اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری مقرر شده است ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به ۱۹ گروه هدف در استان خوزستان ارائه بشود.

وی ادامه داد: این میزان تعهد آموزشی شامل ۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در بخش دولتی و ۱۳ میلیون ۲۳۰ هزار و ۳۲۲ نفرساعت در بخش آمورشگاه‌های غیردولتی و آزاد در استان خوزستان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت‌آموزی و در راستای ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

وی افزود: چنانچه تقاضای آموزش در سال جدید بیش از تعهد ارائه شده باشد، ظرفیت آموزشی برای این کار فراهم است. حرفه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی شده که در بخش خدمات، کشاورزی صنعت فرهنگ و هنر است، گفت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، بانوان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، زندانیان، روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی، سربازان، کودکان‌کار، متقاضیان مهارت آموزی، افراد دارای بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعهد مهارت‌آموزی در بخش آزاد و غیردولتی ارائه می‌شود، یادآور شد: در استان خوزستان حدود ۵۵ مرکز ثابت دولتی و بیش از هزار و ۵۰۰ آزاد غیردولتی فعال هستند.

کد خبر 6098105

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان