Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: من از دانشجویان خواسته‌ام برجام خوانی بگذارند تا مدل رفتار طرف مقابل را یاد بگیرند. تا همین امروز کشور‌های طرفدار آمریکا می‌گویند ایران باید به تعهداتش ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم روز دانشجو، عصر امروز با حضور سعید جلیلی، عضو تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سعید جلیلی در ابتدا ضمن تبریک روز دانشجو گفت: قطعا چنین جلساتی که می‌توانیم باهم داشته باشیم برای همه ما و کشور می‌تواند مفید باشد.
وی با اشاره به چند نکته مهم گفت: دانشگاه و دانشجو می‌تواند موتور قوی و پیشران برای کشور باشد، به شرطی که به موقع عمل کند. اگر این را درک کنیم که حرکت دانشجو فقط عقده گشایی و یک حرفی را زدن نیست و بلکه می‌خواهد تاثیر مثبت داشته باشد یا روند کند حرکت را قوت ببخشد. آنچه موجب شده ما بعد از سال‌ها این روز را گرامی بدانیم، همین روند حرکت چند دانشجو با عکس العمل  تاثیر گذار و به موقع در زمان خودشان بوده است.

جلیلی ادامه داد: یکی از بارزترین نمونه‌های حرکت‌های به موقع دانشجویان ۱۳ آبان، حرکت شهید علم الهدی و امثالهم است. لازمه این حرکت این است که جهت حرکت و اولویت و تحلیل شرایط درست انتخاب سود و گرنه ممکن است یک موضوع خوب در جهت غلط سوق پیدا کند.
 وی یادآور شد:  ۱۶ آذر چندماه بعد از کودتا علیه یک ملت رخ داد و همان کودتا گر با افتخار وارد کشور و دانشگاه شد و ۱۶ آذر برای همین اتفاق افتاد و نیکسون بعد از ۱۶آذر می‌گوید خیلی خوشبختم که ملت ایران مصمم به حفظ استقلال سیاسی خود است. امروز در همین کشور برخی می‌آیند و می‌گویند نه، اصلا کودتا کار آمریکا نبوده است. غربی‌ها امروز به صراحت و بدون هیچ ابایی می‌گویند فشار حداکثری بر ایران می‌آوریم و خود این‌ها که ملتی را تروریست می‌خوانند دنبال مذاکره هم هستند . برخی می‌گویند بله اگر لازم باشد این کار را انجام می‌دهیم. اگر لازم باشد نمی‌شود حرف. باید دید چه فرجامی خواهد داشت؟

جلیلی اضافه کرد: من از دانشجویان خواسته ام برجام خوانی بگذارند تا مدل رفتار طرف مقابل را یاد بگیرند. در همین سند برجام آمده است که اگر در موضوعات هسته‌ای تحقیق هم می‌خواهی کنی باید با من این موضوع را بررسی کنی. تا همین امروز کشور‌های طرفدار آمریکا نمی‌گویند آمریکا نقض برجام کرد و حتی دیگر تاسف هم نمی‌خورند بلکه می‌گویند ایران باید به تعهداتش ادامه دهد.

وی اظهار داشت: در هرموضوعی شما نمی‌توانید از عدالت و امنیت و ... بدون داشتن تصویر درست از تحولات محیطی صحبت کنید. افرادی به عنوان پدر آزادی و دیدگاه مترقی محسوب می‌شوند که وقتی درباره شان می‌خوانی می‌بینی اتفاقا مخالف آزادی هستند. در مباحث عدالت اجتماعی که برخی می‌گویند اندیشه‌های لیبرالیستی و نولیبرالیستی مبنا قرار گیرد خب اینگونه که نمی‌توان عدالت اجتماعی را عملی کرد. نئولیبرال‌ها خود حرفشان این است که مبنای اصلی نفع شخصی است. این طبیعی است که برای آن‌ها جامعه اهمیتی ندارد.
جلیلی گفت: برای اینکه تحقق خیلی از آرمان‌های شما را بخواهند در دانشگاه‌ها بگیرند نفی حقیقت می‌کنند و می‌گویند چه کسی گفته شما می‌توانید اندیشه داشته باشید و نفی مبارزه می‌کند و اینگونه می شود که از ۱۶ آذر خوشش نمی‌آید.   در حال تکمیل....

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید جلیلی دانشگاه شهید بهشتی روز دانشجو 16 آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست

رضا درویشی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دانشجو معلمان جهادگر با حضور خود در اردوهای جهادی به تمرین ایثار، گذشت، خودسازی و خدمت به وطن می‌پردازند و این بسیار با ارزش است.

درویشی خاطرنشان ساخت: امروز در توسعه کمی و کیفی کشور همه نقش آفرین هستند و دانشجویان نیز از اقشار تأثیرگذار در این عرصه هستند و در این میان دانشجویان جهادی نقشی پیشران و پیشرو دارند.

درویشی بیان داشت: دانشجویان انقلابی و جهادی ما با حضور در مناطق محروم آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی را متجلی می‌سازند و گفتمان انقلاب اسلامی را به شکل عینی در این مناطق بازتعریف کرده و این گفتمان را شکوهی دیگر می‌بخشند و ما در دانشگاه همواره حامی این رویکرد تحولی بسیج دانشجویی هستیم.

وی تصریح کرد: در این راستا تیم جهادی دانشجو معلمان بسیجی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برای سومین بار در بخش بوشکان دشتستان و در روستاهای ایلشهر، شلدان و امامزاده حاضر شده و در سه حوزه آموزشی، تربیتی و عمرانی در حال خدمت رسانی هستند.

درویشی به برخی فعالیت‌های این تیم جهادی در این روستاها اشاره و ادامه داد: برنامه‌های آموزشی در زمینه رفع اشکال درسی در درس ریاضی، ادبیات، قرآن و کارهای تربیتی نظیر کارگاه قصه گویی، تئاتر، نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت مسئله فلسطین، مهارت‌های زندگی نظیر کنترل احساسات من جمله خشم، مهارت نه گفتن و … در این اردوی جهادی به جامعه هدف آموزش داده و اجرایی شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: هجرت دانشجو معلمان از چهارشنبه صبح شروع شده و تا جمعه شب ادامه دار است.

کد خبر 6095360

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • حضور دانشجو معلمان در اردوی جهادی زکات دانش اندوزی آنهاست
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان