Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:11:57 GMT

توان عملکرد باغ‌های زیتون ۱۲ تن در هکتار است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۹۹۵۷

توان عملکرد باغ‌های زیتون ۱۲ تن در هکتار است

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی طهماسبی » با اشاره به پیشرفت کشور در فرآوری محصول زیتون افزود: این محصول در تولیدات پزشکی، آرایشی بهداشتی و دمنوش‌ها مورد استفاده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، ضعف اصلی باغ‌های زیتون در عملکردشان را تغذیه نامناسب، هرس نشدن باغ‌ها و نبود نور و هوای مناسب دانست و اظهار داشت: امروزه در دنیا به جای آبدهی ۱۰ مترمربع ریشه این محصول، آبیاری تنها به سه متر مربع ریشه این گیاه محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ایجاد باغ‌های متراکم با شیوه محدودیت ریشه در کشور، بکارگیری یافته های جدید ضروری است و باید ساختار گیاه و تغذیه مورد نیاز آن شناسایی شود.

تشکیل باشگاه زیتون گامی برای توسعه باغات

طهماسبی با بیان اینکه در گذشته تنها یک ایستگاه تحقیقاتی در زمینه زیتون در لوشان وجود داشته است، افزود: اکنون ایستگاه‌های تحقیقاتی، محققان و کارشناسان زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل باشگاه زیتون برای «تولیدکنندگان زیتون بیش از پنج تن در هکتار» را گامی مؤثر برای توسعه باغ های زیتون کشور برشمرد و گفت: زیتون می‌تواند یکی از اقلام اساسی محصول باغبانی باشد و لازم است در آینده برای صادرات این محصول نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارها، امسال تولید ۱۲۰ هزارتن میوه زیتون و تولید حدود ۹ هزارتن روغن استحصالی پیش بینی شده بود که بخش عمده ان محقق شده است.

سال گذشته ۱۰۲ هزارتن میوه زیتون در کشور تولید شد که از این میزان هفت هزار و ۱۴۰ تن روغن زیتون استحصال شده بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها