Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که هیچ‌گونه دعوتنامه‌ای از جانب کره شمالی برای بازدید از سایت هسته‌ای «نیونگ‌بیون» دریافت نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تصریح کرد که آژانس هیچ دعوتنامه‌ای از سوی کره شمالی برای بازدید از مرکز تحقیقات علوم هسته‌ای «نیونگ‌بیون» دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص توضیح داد: «ما هیچ نوع دعوتنامه‌ای از جمهوری خلق دموکراتیک کره (کره شمالی) دریافت نکردیم. شما باید بدانید که ما 10 سال پیش با اکراه به واسطه درخواست دولت (کره شمالی) برای خروج فوری، این کشور را ترک کردیم...یک دهه زمان گذشته است بنابراین ما اطلاعات زیادی را از دست داده‌ایم و زنجیره اطلاعات و دانش‌ از بین رفته است».

مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در خصوص توافقات سیاسی فوری برای حل مسئله کره شمالی ابراز تمایل کرد و گفت: «اما من اطمینان دارم که به زودی توافق سیاسی حاصل می‌شود. در حال حاضر فرایندی میان آمریکا و جمهوری خلق دموکراتیک کره در جریان است و من امیدوارم، فکر می‌کنم که ما همگی باید امیدوار باشیم که به زودی توافقی حاصل شود و وقتی چنین اتفاقی رخ دهد، قطعاً، یکی از اولین مسائل، مطابقت با آژانس خواهد بود زیرا بدون ما، هرگونه توافقی فاقد ضمانت لازم خواهد بود».

اظهارات گروسی در حالی مطرح شده است که «چو سول سو» رئیس دپارتمان آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی اخیراً اعلام کرده بود که «پیونگ‌یانگ» برای صدور مجوز برای بازدید کارشناسان بین‌المللی از سایت آزمایش هسته‌ای نیونگ‌بیون آمادگی دارد.

آکادمی علوم دفاع ملی کره شمالی در تاریخ  ۸ دسامبر (۱۷ آذرماه)، اعلام کرد که آزمایش بسیار مهمی در سایت موشکی «سوهائی» آنجام شده است و آنطور که اسپوتنیک گزارش کرده است، ظاهراً این آزمایش در تاریخ هفتم دسامبر (۱۶ آذرماه) انجام شده است و آکادمی علوم دفاع ملی کره شمالی گزارشی درباره نتایج موفقیت‌آمیز این آزمایش در اختیار کمیته مرکزی حزب کارگران کره قرار داده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای)، این آزمایش به طرز مهمی، جایگاه راهبردی کره شمالی را در آینده‌ای نزدیک تغییر می‌دهد که البته جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون چندین دور مذاکرات برگزار کرده اند اما به واسطه عدم انعطاف واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ، این مذاکرات تاکنون نتیجه ملموسی نداشته است و اخیراً نیز کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داده تا مواضع خود در قبال کره شمالی را نرم‌تر کند در غیراینصورت آزمایشات موشکی را از سرخواهد گرفت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت

سایپا اعلام کرد مشتریان ساینا S دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه ۱۴۰۲ بود، همین خودرو را مطابق قرارداد تحویل خواهند گرفت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایپا، مشتریان ساینا S دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه 1402 بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی 15 روزه برای تکمیل وجه با قیمت 287 میلیون و 486 هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

دعوتنامه خودروی ساینا.اس دوگانه سوز که تحویل آنها بهمن و اسفندماه سال گذشته بود، تعیین تکلیف و این فرصت فراهم شد که مشتریان در صورت دلخواه، کوییک.اس با استاندارد 85گانه و یا ساینا.اس با استاندارد 85گانه را تحویل بگیرند.  

به منظور تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز با موعد تحویل بهمن و اسفندماه سال 1402،‌ دعوتنامه خودروهای کوییک.اس با استاندارد 85گانه و ساینا.اس با استاندارد 85گانه به صورت کاملا اختیاری ارسال شده و دعوتنامه خودرو ثبت نامی بر اساس قراداد مشتری ارسال می‌شود.

همچنین این فرصت فراهم شده است که ثبت‌نام کنندگان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان بهمن و اسفندماه 1402 است بر اساس پیشنهاد گروه خودروسازی سایپا،‌ خودروهای کوییک.اس با استاندارد 85گانه و یا ساینا.اس با استاندارد 85گانه را تحویل بگیرند. بدین جهت مشتریان برای آنکه بخواهند طبق این دعوتنامه اقدام کنند،‌ یک هفته مهلت برای تکمیل وجه دارند و زمان فاکتور خودرو،‌ حداکثر یک هفته پس از واریز وجه است.

در این دعوتنامه قیمت کوییک.اس با استاندارد 85گانه 298 میلیون و 884 هزار تومان و قیمت ساینا.اس با استاندارد 85گانه حدود حدود 340 میلیون و 196 هزار تومان است.
لازم به ذکر است در صورتی که پذیرش مشتری مشمول سهم تورمی شود،‌ مبلغ سهم تورمی از قیمت خودرو کسر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • رافائل گروسی به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی