Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، جواد پیشگر کارگردان برنامه «پازل» درباره این برنامه گفت: آثار معمایی نزد مخاطبان ایرانی همیشه از علاقه مندی و جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده به همین دلیل مدت ها این طرح را در ذهنم مرور می کردم و به نوعی درگیرم کرده بود چرا که مطمئن بودم جای این ژانر از نمایش های رادیویی در شبکه ما خالی است که خوشبختانه با موافقت حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو نمایش و همراهی تهیه کننده برنامه محمد مهاجر به نتیجه رسید و در حال حاضر در حال پخش از رادیو نمایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان مطرح رادیویی بیان کرد: از زمانی که شبکه های دیداری و شنیداری نقشی موثر و فرهنگساز در بدنه جوامع مختلف پیدا کردند، ژانرهای مختلفی برای ارتباط هر چه بیشتر مخاطبان با این رویکردها مورد مطالعه قرار گرفت، در همین راستا ژانر معمایی –جنایی یکی از مواردی بود که مورد توجه برنامه سازان و اقشار مختلف مردم قرار گرفت و بازخورد و واکنش های مثبتی را ایجاد کرد.

پیشگر ادامه داد: دلیل این بازخورد مثبت آن است که مخاطب با طرح داستان و گره های ایجاد شده برای رسیدن به نتیجه و حل معمای موجود در اثر خود را سهیم دانسته و تلاش می کند با گمانه زنی، خود نیز معما را حل کند به خصوص در آثار شنیداری و نمایش رادیویی، مخاطب با داده ها و نشانه های ارائه شده در اثر، تخیل پردازی اش دامنه وسیعی یافته و با کنجکاوی و دقت بیشتر، گاهی حتی جلوتر از شخصیتی که معما توسط وی گشوده می شود، حرکت می کند.

وی افزود: فهرست زیادی از نویسندگان ژانر جنایی و پلیسی که در این عرصه آثار درخشانی دارند تهیه کرده ام که به تدریج و با برنامه ریزی های انجام شده نمایش رادیویی آن نوشته و تولید خواهد شد.

این هنرمند پیشکسوت رادیو تأکید کرد: مشکل ترین بخش این برنامه، تنظیم این آثار است که اغلب آن ها به صورت رمان بوده و هر یک حجم عظیمی نزدیک به ۳۰۰ تا ۴۰۰ صفحه دارد و باید در ۶۰ دقیقه آماده شود.

مجموعه «پازل » به کارگردانی و تنظیم رادیویی جواد پیشگر و با همراهی هنرمندان رادیو نمایش به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و  جمعه ها ساعت ۱۸ از رادیو نمایش پخش می شود.

کد خبر 4793316 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو نمایش نمایش رادیویی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت موسیقی ایرانی جایزه سینمایی کنسرت موسیقی تماشاخانه شهرزاد موسیقی پاپ فیلم کوتاه سریال ایرانی سینمای مستند کارگردان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت