Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:06:34 GMT

انتشار مستند «صرافی نیکسون و شرکا» در اینترنت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۰۸۴۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 13 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مستند، مستند «صرافی نیکسون و شرکا» کاری از سفیر فیلم با همکاری شبکه پنج سیما به کارگردانی و نویسندگی محمد فریدونی و به تهیه کنندگی سعید فضل زرندی را هم‌اکنون می توانید از سایت فیلم گردی دانلود و تماشا کنید.

این مستند به موضوع منافع کشور امریکا در دنیا، نقض عهد آمریکا نسبت طلا و دلار، ایجاد بحران های اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می پردازد.

در خلاصه این مستند تحلیلی – آرشیوی آمده است: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم توانسته بود، در راس اقتصاد جهان قرار بگیرد و هم دلار و سیاست هایش را به سایر کشور های دنیا تحمیل کند. آمریکا همچنین تضمین داده بود که دلار را به میزان مشخص معادل طلا چاپ کند ولی ۱۲ برابر بیشتر دلار چاپ می کند و کشورهایی مانند فرانسه شک می کنند و همه دلارهایشان را به طلا تبدیل می کنند تا جایی که نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام می کند دیگر این برابری برقرار نیست و این اتفاق باعث تلاطم و تورم در کل جهان می شود و ... .

مستند «صرافی نیکسون و شرکا» به تهیه کنندگی سعید فضل زرندی و نویسندگی و کارگردانی محمد فریدونی تهیه و تولید شده است. همچنین این مستند حاصل تحقیق و پژوهش مجید خسروپور است.

هم اکنون علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت فیلم گردی این مستند را دانلود و تماشا کنند.

کد خبر 4793324 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند ایالات متحده آمریکا شبکه پنج سیما سفیرفیلم تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت موسیقی ایرانی جایزه سینمایی کنسرت موسیقی تماشاخانه شهرزاد موسیقی پاپ فیلم کوتاه سریال ایرانی سینمای مستند کارگردان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته لایحه‌ای را امضا کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های دولتی روسیه در این کشور به نفع واشتنگتن مصادره شود.

آمریکا از مدت ها قبل بر مصادره این وجوه برای کمک به اوکراین و استفاده از آن‌ها در جنگ علیه روسیه اصرار داشته است.

روسیه: اتحادیه اوراسیا روند دلارزدایی را تکمیل کرده استاقتصاددان انگلیسی: شتاب دلارزدایی در جهان 10 برابر شده است

در همین حال، وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه 7 و مقامات اتحادیه اروپا همچنان نسبت به پشتوانه قانونی هرگونه توقیف این دارایی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده‌اند که حدود 5 میلیارد دلار آن در بانک های آمریکایی به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین مسدود شده است.

بلومبرگ به نقل از اسوار پراساد، مقام سابق صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که "اقدام آمریکا برای تسلیحاتی کردن بیش از حد پول خود از طریق توقیف ذخایر دلاری مطمئناً باعث می‌شود رقبای آمریکا (به دلارزدایی فکر کنند).

قانون به اصطلاح ریپو REPO، که بایدن روز چهارشنبه همراه با بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری به کی‌یف امضا کرد، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود مصادره کند و آنها را به صندوق بازسازی اوکراین منتقل کند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که "ائتلاف بین‌المللی ما" باید فوراً از ارزش دارایی‌های مستقل و راکد روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • قیمت طلا افزایش یافت