Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغرزاده روز دوشنبه در نشست کارگروه پیشگیری از آنفلوآنزا در خراسان جنوبی افزود: علیرغم درگیری استان‌های همجوار در سال‌های اخیر اما با اقدامات پیشگیرانه از قلب صنعت طیور شرق کشور محافظت شد.

وی ادامه داد: با توجه به زنجیره کامل صنعت طیور در استان در سال ۹۶ علیرغم معدوم شدن ۲۶ میلیون قطعه در کشور اما خراسان جنوبی صادرکننده تخم مرغ و گوشت مرغ به سایر استان‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساماندهی دستگاه‌های توزیع کننده مرغ بومی همچون بسیج سازندگی و کمیته امداد، انجام بیش از پنج هزار نمونه‌گیری و پایش و بازدید مرتب از مرغداری ها را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد.

اصغر زاده با بیان اینکه بهره‌برداری از آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان از مهمترین دغدغه‌ها در حوزه دامپزشکی است، افزود: ۷۵ درصد این پروژه تکمیل و نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: کمبود واحدهای مرغ مادر استان زمینه‌ساز ورود جوجه یکروزه از سایر استان‌ها شده است اما نظارت کامل بر ورود جوجه‌های یکروزه از سایر استان‌ها توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از آنفلوانزا بازدید و پایش مرتب از ۲ هزار و ۷۶۳ واحد مرغداری استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این ارتباط از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۳۹ نمونه‌گیری و سه هزار و ۷۱۶ آزمایش در استان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: علت تلفات در مرغداری‌های استان در مهر و شهریور نسبت به سایر ماه‌ها افزایش یافت که در ۱۴ واحد درگیر ۳۲ هزار تلفات داشتیم اما نسبت به نرم کشوری کمتر و علت تلفات بیماری‌های غیر از آنفلوانزا بوده است.

خراسان جنوبی دارای ۷۷۸ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه و ۶۲ واحد تخمگذار ، ۲ واحد مرغ مادر، ۹۵ واحد ماکیان و ۶۱ واحد پرورش شترمرغ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 پرندگان خراسان جنوبی صنعت قلب کمیته امداد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، با توجه به بارندگی های شدید شب گذشته  و جاری شدن رودخانه های فصلی ، جاده خوسف به معدن قلعه زری مسدود شد. 

به گفته هلال احمر خراسان جنوبی هم استانی ها از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد