Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:12:08 GMT

خراسان مهد زبان پارسی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۱۱۹۹

خراسان مهد زبان پارسی است

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در مراسم گشایش هفتمین نمایشگاه تاریخ محلی موزه کتاب و میراث مستند ایران با عنوان "خراسان سرزمین خورشید" در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در تهران افزود: خراسان مفاخر فرهنگی، علمی و هنری گمنامی دارد که انجمن خراسان شناسی باید آنها را به کشور و نسل جدید معرفی کند.

وی ادامه داد: به درستی باید به سرنوشت گذشتگان توجه کنیم زیرا تاریخ فرازها و فرودها را یادآوری و به ما درس‌های بسیار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: قرآن هم به عبرت از گذشتگان سفارش کرده تا برای روزگار جدید درس بگیریم.

وی خراسان را سرزمین حاصلخیز با اندیشمندان، شاعران، هنرمندان، نویسندگان، ریاضیدانان، تجار و تاریخدانان برجسته عنوان کرد و افزود: برای معرفی پرورش یافتگان این خطه شاید انجمن خراسان شناسی بتواند بخشی از این مهم را عملی کند.  
رزم حسینی ادامه داد: مغناطیس بزرگ این سرزمین حضرت امام رضا (ع) است که میلیون‌ها نفر را برای زیارت به این سو می‌کشاند و فرصتی برای خراسان بوجود آورده که اگر تحول دیوانی در کشور ایجاد می‌شد، این سرزمین شایستگی الگو بودن را داشت.

وی گفت: در عصر حاضر نیز شخصیت‌های گمنام، فهیم و فاخر بسیار در این استان داریم که شناخته شده نیستند.

وی افزود: باید تلاش کنیم هویت برای این جامعه ایجاد کنیم تا چراغ راهی برای اصلاح روش‌های روزگار جدید ما باشد.
هفتمین نمایشگاه تاریخ محلی موزه کتاب و میراث مستند ایران با عنوان "خراسان سرزمین خورشید" روز دوشنبه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در تهران گشایش یافت.
۱۴۴ اثر تاریخی و نسخه خطی و چاپی نفیس مربوط به اندیشمندان، پژوهشگران و اصحاب علم خراسان رضوی تا ۲۸ آذر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. 

برچسب‌ها مشهد سازمان اسناد و کتابخانه ملی استانداری خراسان رضوی خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان اسناد و کتابخانه ملی استانداری خراسان رضوی خراسان رضوی مشهد سازمان اسناد و کتابخانه ملی استانداری خراسان رضوی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • تاجیکستان به‌همراه ایران دو پارسی‌زبانِ حاضر در نیمه‌نهایی / کامبک ازبکستان و صعود تایلند
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود