Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام عدالتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این منظر که آیا تقسیمات جدید اداری، سیاسی در جغرافیایی ۰.۸ درصدی کشور در استان تهران، یک رویه درستی است که به قاطعیت می گویم خیر.

وی یادآورشد: مجموعه شهری تهران یک پهنه درهم تنیده عملکردی است و هر نوع نگاه سیاسی و اداری به این حوزه بابت تقسیم بندی‌های جدید، یک نگاه غیر کارشناسی و غیر علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدالتی اظهار داشت: حتی در انتزاع البرز از استان تهران، هرچند از نظر اداری و سیاسی کرج از تهران جدا شد اما واقعیت امر این است که عملکردهای تهران و کرج کاملا در هم تنیده و یک عملکرد مشترک دارند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: هر روز بیش از یک میلیون سفر اداری و تجاری میان این ۲ کلان شهر اتفاق می افتد و این موضوع نزدیکی عملکرد ۲ استان را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تهران سند آمایشی را تصویب کرده ایم که سند بالا دستی است و امیدوارم که نگاه مسئولان امر در هر حوزه به این سند مهم باشد.

عدالتی تاکید کرد: سند آمایش سرزمین، به عنوان یک سند مورد اتفاق نظر و مهم بابت آینده این پهنه از جغرافیای کشور که مهمترین پهنه از نظر سیاسی و اقتصادی ایران است باید مورد توجه مسئولان در همه بخش های باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تصریح کرد: در صورتی که سند آمایشی را که بنا نیست مبنای چنین تصمیماتی باشد عملا به دست خودمان به دست فراموشی سپرده ایم و به اسناد کتابخانه ای تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: می توانید تبعات تقسیم کردن استان تهران به شمالی و جنوبی را در خصوص انتزاع البرز از تهران مشاهده کنید.

عدالتی اضافه کرد: مولفه های جمعیتی به عنوان مهمترین عنصر برنامه ریزی نشان داد که کرج و استان البرز بیشترین سهم افزایش جمعیت را طی پنج سال گذشته داشته چون متاسفانه وقتی در پس کرانه های شهر اصلی یعنی تهران، چنین مجموعه ای ایجاد می شود، شدت رشد جمعیت و ساخت و سازها به عنوان مناطق حاشیه ای و پیرامونی شهر اصلی افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تصور نکنید که وقتی از سند تهران صحبت می کنیم از ۲ موجود جدای از هم(تهران و کرج) صحبت می کنیم، مشکلات کرج برای تهران و مشکلات تهران برای کرج است.

وی اعلام کرد: متاسفانه طی ۵ سال اخیر از نظر مهاجرپذیری پهنه مجموعه شهری تهران، البرز را هم شامل می شود، شاهد رشد شدید جمعیتی بوده است و این اتفاق حتما با شکل گیری استان تهران جنوبی هم تکرار می شود.

عدالتی افزود: در رسانه ها خواندم که موضوع استان تهران غربی و شرقی هم مطرح شده است، اینها خبرهای خوبی نیست ما به عنوان کارشناسان حوزه توسعه سرزمینی این نوع نگاه سیاسی به عرصه های سرزمینی را  به شدت مغایر با اهداف توسعه منطقه ای می دانیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دامنه مشکلات و مسائلی که این موضوع ایجاد می کند برای کل سرزمین است و نمی توانیم فکر کنیم که در قالب جدید مشکلات حل می شود؛ برعکس می تواند به شدت مشکلات و مسائل دامن زده شود و یک عرصه پر مخاطره ای را در کل جغرافیای ایران ایجاد کند.

وی تاکید کرد: انتظار می رفت که حتی اگر بر فرض بنا بود چنین موضوعی مطرح شود، از طریق دولت مطرح می شد، خود ما هم به گونه ای در برابر آن، شوکه شدیم  معمولا در نزدیکی انتخابات، تب چنین موضوعاتی بالا می گیرد و امیدوارم در حد یک تب باشد و تبدیل به یک اتفاق قانونی نشود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مجلس شورای اسلامی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه

به گزارش قدس آنلاین، برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» در گزارشی از شهادت یا زخمی شدن دستکم ۵ درصد از ساکنان غزه خبر داد.

در این گزارش آمده است: حداقل ۵ درصد از ساکنان غزه در جنگ کنونی علیه غزه کشته یا زخمی شده‌اند. اگر جنگ ادامه یابد میزان فقر در غزه از ۳۹ درصد به ۶۱ درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین در این گزارش آمده است: جنگ اقتصادی علیه غزه تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی بر ملت فلسطین دارد.

برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته اسکوا در گزارش خود تاکید کرد: به منظور مقابله با بحران انسانی و بازسازی اقتصاد و زیرساختهای فلسطینی باید آتش بس برقرار شود. گذشت بیش از شش ماه از جنگ به کاهش توسعه بشری در فلسطین انجامیده است.

این در حالی است که روز گذشته دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوارغزه، اعلام کرد که همزمان با شرایط وخیم جنگی و ادامه محاصره ۱۸ ساله، نرخ فقر میان ساکنان این منطقه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفته است.

بر اساس بیانیه این دفتر که به مناسبت روزجهانی کار و کارگر منتشر شده است، نرخ بیکاری پیش از آغاز جنگ، ۴۶ درصد بود و در ابتدای سال جاری میلادی و در سایه جنگ ویرانگر به ۷۵ درصد افزایش یافت.

براساس آمار دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه، رژیم صهیونیستی ۱۵ بخش اقتصادی نوار غزه را هدف قرارداده است و هزاران کارگر در تجاوز اخیر، قتل عام شده اند.

در بیانیه این دفتر اطلاع رسانی دولتی آمده است: ۹۵ درصد از بنگاه های اقتصادی در نوار غزه بر اثر بمباران و کشتار نیروی کار، به طور کامل تعطیل شده است.

این بیانیه افزود: در سه ماهه نخست جنگ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمله حدود پنج هزار ماهیگیر، شغل خود را از دست داده اند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوارغزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی، آمریکا و جامعه جهانی را مسوول وضعیت شرایط سخت و غیرانسانی نوار غزه هستند.

این دفتر از کشورهای جهان و همه سازمان های بین المللی خواست به وظیفه خود برای توقف نسل کشی ساکنان نوار غزه اقدام و به قشر کارگر در این منطقه که شغل خود را از دست داده اند، کمک های مستقیم ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند