Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که در جلسه کمیسیون عمران مجلس حاضر شده بود، در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ایران برای اجرای گام پنجم کاهش تعهدات برجامی، گفت: در شرایط کنونی حدود یک ماه تا رسیدن به نقطه مورد نظر برای اجرای گام پنجم فاصله داریم، از این رو درباره چگونگی اجرای این گام ایده‌های مختلفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در روزهای پایانی تصمیم گیری می‌شود که جمهوری اسلامی چه گامی را با چه کیفیتی بردارد، تصریح کرد: البته در نشست اخیر ایران با ۱+۴، بر این مسئله تأکید شد که در صورت عدم انتفاع ایران از برجام، کشورمان گام‌های جدیدی برای کاهش تعهدات برخواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی درباره اجرای "مکانیزم ماشه" به علت کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار کرد: در نشست اخیر با گروه ۱+۴، این موضوع به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، از این رو این اظهارات و ایده‌ها که در راستای فضاسازی علیه کشورمان مطرح می‌شود، فعلا کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: فعالیت احزاب جدی‌تر شود/ فقط صلاحیت‌های شخصی افراد را بررسی می‌کنیم

عراقچی درباره نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: در نشست امروز کمیسیون، موضوع تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حوزه عمرانی کشورمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این جلسه مسئولان مرتبط گزارش‌های جامعی را درباره ابعاد این مسئله ارائه کردند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: در شرایط کنونی حرکت کشور به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تمام حوزه از جمله بخش عمران است، از این رو بسیار خوشحالیم که مجموعه کشور در مقابل سیاست‌های تحریمی و سیاست فشار حداکثری آمریکا ایستاده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراقچی کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • راه یابی نمایندگان کشورمان به مرحله پایانی اسکواش قطر جونیور
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران وارد تهران شد
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد تهران شد
  • اورونوف، ایجنت ماشاریپوف نمی شود! | تصمیم ستاره ازبک برای فصل آینده
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور