Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون وزیر خارجه گفت: در نشست اخیر با گروه ۱+۴، موضوع اجرای مکانیزم ماشه به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، از این رو این اظهارات و ایده‌ها که در راستای فضاسازی علیه کشورمان مطرح می‌شود، فعلا کنار گذاشته شده است.

به گزارش خانه ملت، «سید عباس عراقچی»  معاون وزیر امور خارجه در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ایران برای اجرای گام پنجم کاهش تعهدات برجامی گفت: در شرایط کنونی حدود یک ماه تا رسیدن به نقطه مورد نظر برای اجرای گام پنجم فاصله داریم، از این رو درباره چگونگی اجرای این گام ایده‌های مختلفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در روزهای آخر تصمیم گیری می‌شود که جمهوری اسلامی چه گامی را با چه کیفیتی بردارد، البته در نشست اخیر ایران با ۱+۴، بر این مسئله تأکید شد که در صورت عدم انتفاع ایران از برجام، کشورمان گام‌های جدیدی برای کاهش تعهدات برخواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی درباره اجرای مکانیزم ماشه به علت کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار داشت: در نشست اخیر با گروه ۱+۴، این موضوع به هیچ وجه مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، از این رو این اظهارات و ایده‌ها که در راستای فضاسازی علیه کشورمان مطرح می‌شود، فعلا کنار گذاشته شده است.

عراقچی تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون، موضوع تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حوزه عمرانی کشورمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این جلسه مسئولان مرتبط گزارش‌های جامعی را درباره ابعاد این مسئله ارائه کردند.

وی افزود: در شرایط کنونی حرکت کشور به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تمام حوزه‌ها از جمله بخش عمران است و مجموعه کشور در مقابل سیاست‌های تحریمی و سیاست فشار حداکثری آمریکا ایستاده‌اند. برچسب ها: عراقچی ، مکانیزم ماشه

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراقچی مکانیزم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • (ویدئو) خلاصه بازی آاس رم ۱ - ۱ یوونتوس؛ حضور سردار در لیگ قهرمانان منتفی شد؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول