Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت در نشست با فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تصریح کرد: برگزاری این جلسه حاکی از اهمیت تولید و اشتغال است؛ با نزدیک شدن به دوره تصویب بودجه برخی موارد نیاز به بررسی دارد.

او بیان کرد: وضعیت تولید و قیمت ۴۴ قلم کالا‌ی منتخب، ماهانه رصد شده و نتیجه آن به رئیس جمهور ارسال می‌شود که در ۸ ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۷ قلم کالا افزایش تولید داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله موارد منفی می‌توان به حوزه خودرو و آلومینیوم اشاره کرد که دلیل کاهش تولید در بخش آلومینیوم تعطیلی یکی از واحدهای بزرگ تولید کننده بود.

رحمانی بیان کرد: صنعت خودرو مانند هواپیمایی در حال پرواز است که قصد تعمیر آن را داریم؛ اصلاح فرایند برای یک واحد در حال تولید امری سخت و دشوار است، در ماه قبل ۲۰۰ هزار خودرو در کف پارکینگ‌ها داشتیم که تعداد آن‌ها به کمتر از ۳۰ هزار کاهش پیدا کرده است.

او افزود: جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم و ۷ برنامه به آن‌ها ارایه دادیم. حفظ نیاز‌های ریالی و ارزی برای سرمایه در گردش و حفط تولید موجود و ظرفیت‌های خالی که بازار مناسبی دارند برای آن‌ها تشریح شد.

وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید گفت: ظرفیت تولید کاشی در کشور ما حدود ۶۰۰ میلیون متر مربع است در حالی که ۲۲۰ میلون متر مربع مصرف داریم. تا پیش از ماجرای اخیر بنزین روند کاملا مناسب و رو به رشد بود؛ می‌توان سوخت را به عنوان شاخصی تعیین کننده در نظر گرفت که خواه نا خواه تاثیری بر برخی موارد دارد، اما دغدعه اصلی ما انتظارات تورمی و سوءاستفاده‌ها بود.

او ادامه داد: تاثیر تغییر قیمت سوخت بر حمل و نقل را می‌پذیریم؛ سازمان حمایت به خوبی تک تک موارد را بررسی کرده و موارد منطقی را خواهد پذیرفت.

او گفت: برنامه لازم برای تمام بخش‌ها در نظر گرفته شده است، اما نیاز به نقدینگی تغییر کرده و بنا بر آمار رسمی افزایش پیدا کرده است. نقدینگی مهم‌ترین دغدعه امروز ماست؛ دفتری برای تعیین شیوه‌های جدید تامین مالی تعبیه شده و ابعاد مختلف را چه در تولید و چه در مسایل بازرگانی در نظر گرفته‌ایم.

رحمانی با تاکید بر اینکه مدیریت قیمت راهکاری برای کنترل انتظارات تورمی است گفت: برنامه‌ای برای تنظیم بازار‌های مختلف از جمله پتروشیمی در نظر گرفته شده است؛ بودجه و نقدینگی مهمترین دغدغه امروز ماست.

وزیر صمت درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: مبالغ بسیار بالایی فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و طی صحبت‌هایی که با دولت صورت گرفت بنا شد تا به دنبال فرار‌های مالیاتی باشند. نباید تولید کننده‌ای را که دستمان به او می رسد تحت فشار مضاعف قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید خودرو قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ

سرهنگ علی محمدی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: در صورت مفقود شدن یکی از پلاک‌های خودرو یا تک پلاک موتورسیکلت، مالک فقط ۲۴ ساعت وقت دارد نسبت به گزارش و تغییر و دریافت پلاک جدید اقدام کند.

در صورت عدم گزارش مفقودی پلاک هرگونه جرم و جنایتی که با آن انجام شود برای مالک وسیله نقلیه مسئولیت ایجاد کرده و باید پاسخگو باشد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا خودروهای تک پلاک را فاقد اجازه تردد دانست و افزود: در صورت رویت چنین مواردی پلیس موظف به توقیف خودرو است و علاوه بر جریمه نقدی خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

شماره گذاری خودروهای لوکس

سرهنگ محمدی همچنین درباره شماره گذاری خودروهای لوکس گفت: برای خودروهای لوکس تعریف مشخصی تبیین شده است که شامل شماره گذاری به خصوص پلاک ملی نخواهند شد.

به گفته او، البته برخی از خودروهای لوکس در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی قابل تردد با پلاک منطقه هستند اما هیچگاه پلاک ملی نخواهند شد.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.

سرهنگ محمدی حتی تمدید چندبار در سال پلاک گذرموقت را نیز شایعه عنوان کرد و افزود: مدت تردد این خودروها با پلاک گذر موقت محدود بوده و باید به مناطق آزاد تجاری بازگردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عزم جدی پلیس در برخورد با خودروهای حادثه‌ساز/ اعمال قانون برای ۳۷۲۰ خودروی متخلف جریمه دستکاری پلاک خودرو از۶۰ هزارتومان تا یکسال حبس/ ثبت ٣٥٠٠ تخلف پلاک مخدوش طی سه هفته

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین