Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق در فرمانی خلاف فشارهای کشورهای غربی، تأکید کرده است که «الحشد الشعبی» در بغداد باقی می‌ماند، اما در مسائل امنیتی مشارکت نخواهد داشت. 

به نوشته خبرگزاری عراقی «واع»، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن اعلام این خبر، گفت: «این موضوع فقط به بخش امنیتی مربوط می‌شود و مراکز الحشد الشعبی در داخل پایتخت باقی می‌مانند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ظهر دوشنبه یک منبع وابسته به وزارت دفاع عراق مدعی شده بود که شورای امنیت ملی این کشور (شامل نخست‌وزیر و وزرای کشور، اطلاعات و دفاع) تصمیم به خروج فوری همه نیروهای وابسته به سازمان الحشد الشعبی از بغداد گرفته است.

اخبار بین الملل - به گفته منبع مذکور این تصمیم در پی فشارهای فرانسه، انگلیس و آلمان به « عادل عبدالمهدی » نخست‌وزیر مستعفی عراق و رئیس دولت پیشبرد امور برای خروج الحشد الشعبی از بغداد گرفته شده است. 

وزارت خارجه عراق نیز روز دوشنبه سفرای چهار کشور کانادا، فرانسه، آلمان و انگلیس را در اعتراض به «دخالت‌ این کشورها در امور داخلی عراق» احضار کرد.

وزارت خارجه عراق گفت که مأموریت این سفرا در بغداد،‌ باید تقویت روابط و ایجاد منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی عراق باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل عادل عبدالمهدی الحشد الشعبی شورای امنیت عادل عبدالمهدی عراق الحشد الشعبی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور