Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، موسی دادی زاده عصر دوشنبه در جلسه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی هرمزگان بیان داشت: استان هرمزگان به تناسب پراکنندگی روستاها و جزایر، صعب العبور بودن مسیر، تراکم جمعیت، امکانات موجود وشرایط ویژه آب و هوائی باید نگاه متفاوتی نسبت به استان های دیگر در تصمیمات کلان تعلیم و تربیت در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادی زاده سرخائی اظهار داشت: دراستان هرمزگان ویژگی های خاصی وجود دارد که کمتر منطقه ای در کشوربا این خصوصیات مواجه هستند.

وی ادامه داد: از ۱۷ جزیره کشور تعداد ۱۴ جزیره در استان هرمزگان واقع شده است که از این جزایر۱۱ جزیره مسکونی هستند.

دادی زاده ادامه داد: پراکنندگی روستاها و صعب العبور بودن جاده های روستایی به گونه ایی است که پراکنندگی جمعیت دانش آموزی در شرق استان هرمزگان به چهار نفر در هر کیلومتر مربع می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: با فراگیر شدن سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه در روستا ها و امکان شناخت بیشتر دانش آموزان، تعداددانش آموزان نیازمند به تعلیم و تربیت با نیازهای ویژه بیشتر شده است که به علت بعد مسافت دراین استان، مشکلاتی را بوجود آورده است.

این مسئول به وضعیت مدارس استثنائی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: شش مدرسه استثنائی استان توسط خیرین ساخته شده است و سه مدرسه دیگر نیز از محل کمک خیرین در حال ساخت می باشد.

دادی زاده با بیان اینکه دو مدرسه استثنائی در کمیته برنامه ریزی استان هرمزگان به تصویب رسیده است، اضافه کرد: دو مدرسه با جمعیت ۵۰ دانش آموزان با نیازهای ویژه تخریبی هستند و مدارس با جمعیت ۲۰ تا ۲۵ نفر نیزتعداد نه مدرسه تخریبی در استان داریم.

کد خبر 4793580

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان مدارس استثنایی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین ثبت نام کاندیداها بارش برف تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است