Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم یادواره شهدای بسیجی شهرستان دورود با حضور مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد و از خانواده‌‌های شهیدان روح‌الله و شمس‌الله موسوی تجلیل به‌عمل آمد. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، یادواره شهدای بسیج با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه دورود، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان در محل کانون امام علی (ع) شهرستان دورود برگزار شد از خانواده‌‌های شهیدان روح‌الله و شمس‌الله موسوی تجلیل به‌عمل آمد.

محسن رشیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری یادواره‌ها شناسایی راه سعادت حقیقی انسان است.

وی با بیان اینکه پیام برگزاری یادواره‌های شهدا بصیرت‌افزایی است افزود: شهدا با وجود زن و فرزند به تعلقات دنیایی و زرق‌وبرق‌ها پشت پا زدند و در مسیر سعادت قرار گرفتند و این حاصل بصیرت آنان بود.

عطرآگین کردن جامعه با یادواره‌های شهدا 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه باید بتوانیم با این‌گونه یادواره‌ها غباری که بر روی قلبمان، فکر و ذهن بعضی‌ها شکل‌گرفته است را پاک‌ کنیم عنوان کرد: سعی دشمن سعی بر این است که یادواره‌های شهدا را کم‌رنگ کند، ما هستیم که با برگزاری این‌گونه یادواره‌ها می‌توانیم رنگ و بوی شهادت را مجدداً در شهرمان عطرآگین کنیم.

رشیدی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای نمایش دل زخم به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الله خادم‌فر که به شهدای شهرستان دورود اختصاص داشت اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش مطمئناً تأثیرگذار است همین جمعی که امروز برای تماشای نمایش آمده بودند حلقه اشک در چشمان‌شان جاری‌شده بود. وظیفه هر کسی به‌نوبه خود و جامعه هنری ما این است که در کنار علما، سخنرانان و همرزمان شهدا به‌اندازه سهم خودشان قدمی در راه شهدا بردارند.

حجت‌الاسلام سلمان کریمی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب اسلامی 2 رکن اصلی دارد اظهار داشت: افتخار به گذشته و امید به آینده، 2 رکن اصلی گام دوم انقلاب اسلامی است.

ضرورت بصیرت‌افزایی در جامعه

وی با بیان اینکه از محضر خانواده معظم شهدا این اجازه را می‌خواهیم که در مجلس شهدا آن چیزی که مدنظر شهداست را بگوییم افزود: شهدا این انتظار را دارند که ما مردم را از وضعیت کنونی جامعه آگاه کنیم، آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی موضوعی است که الان باید به‌شدت دنبال کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دورود عنوان کرد: اگر مردم آگاه شدند و حقیقت راه شهدا را پیدا کردند مشکلات پیش رو را به‌راحتی می‌توانیم حل کنیم. شهدا از ما می‌خواهند که نسبت به جامعه روشنگری کنیم.

وی بیان کرد: مشکل نظام سلطه، استکبار و آمریکا بر سر شعارهای انقلابی و روحیه انقلابی ما نیست آن‌ها با اصل دین و اصل اسلام مشکل‌دارند، جوانان ما الان با نظام سلطه آشنایی ندارند این وظیفه من و شماست که نظام سلطه را به آن‌ها بشناسیم، اگر ما توانستیم و موفق شدیم که نظریه نظام انقلابی را حفظ کنیم آن موقع می‌دانیم که حرکت و پیشرفت کرده‌ایم.

یادواره شهدای روحانی هرمزگان در قالب کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود + فیلمیادواره شهدای شرق اصفهان برگزار می‌شودقم|یادواره شهدای ستاد نماز جمعه و منطقه مصلی قدس برگزار می‌شود

 محمدرضا حقانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یادواره شهدای بسیجی این شهرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت سپاه، مشارکت بنیاد شهید و سایر ادارات برگزارشده که از فرمانده سپاه ناحیه دورود به‌خاطر اهتمام ویژه به مقوله‌ی فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از بین 642 شهید شهرستان دورود تعداد 147 تن شهدای بسیجی هستند، افزود: جای بسی افتخار است که در بین شهدای این شهرستان نام سردار فاتح شاخ شمیران شهید حاج اصغر لشنی هم‌چون خورشیدی می‌درخشد.

انتهای پیام/647/ ع

R41450/P1494/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان احمد علیرمضانی  اظهار داشت : شهدا مصداق آیات قرآن زنده اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند و بسیاری از احادیث پیامبر (ص) هم براین پایه است که شهید شاهد است و شاهد اعمال ما است.
وی افزود: روزی معمولی رزق شهدا نیست بلکه روزی معنوی دارند، کتاب «کهکشان نیستی» احوالات سید علی قاضی را مطرح می‌کند و بسیار شیرین است.

وی همچنین در  صحبتش به موضوع اسراییل اشاره و اظهار کرد: اسراییل خود را به عنوان کشور برتر دنیا می‌دانست، اما با وعده صادق که رخ داد هیمنه پوشالی او از دست رفت.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد