Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چغندر قرمز را می‌توان تبدیل به ترشی هم کرد و برای باقی روزهای سال از آن لذت برد.

زمستان با گاری‌هایی برای ما تداعی می‌شود که بوی لبو از آن سر به فلک می‌کشد. لبوهای داغ و خوشبویی که لذتش به خوردن در هوای سرد و برفی است. این لبوها را اما می‌توان تبدیل به ترشی هم کرد و برای باقی روزهای سال از آن لذت برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

آب: ۴ لیوان

نمک: به اندازه کافی

چغندر قرمز: ۵۰۰ گرم

سرکه سفید: ½ لیوان

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. برای تهیه ترشی لبو خانگی ابتدا چغندرها را تمیز می‌کنیم و با دقت می‌شوییم سپس در قابلمه‌ای قرار می‌دهیم و روی آن به مقداری که تا ۲ بند انگشت بالاتر از سطح چغندر قرمزها آب باشد، آب می‌ریزیم. در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

۲. اجازه می‌دهیم چغندرها به مدت۳۰ دقیقه به آرامی بپزند. پس از اینکه چغندرها به طور کامل پخت، به آرامی آنها را از داخل قابلمه خارج می‌کنیم و در یک صافی قرار می‌دهیم و با آب سرد لبوها را می‌شوییم و اجازه می‌دهیم تا کمی خنک شوند.

۳. آب لبوها را نیز کنار می‌گذاریم. بعد از خنک شدن لبوها را پوست می‌گیریم و روی تخته آشپزخانه می‌گذاریم. ۱ لیوان از آب لبو را با سرکه سفید و کمی نمک در قابلمه‌ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا به جوش بیاید.

۴. باقی آب لبو را در ظرف پلاستیکی در بسته می‌توانید بریزید و در یخچال برای مدت کوتاه و در فریزر برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید و از آن برای انواع تزئینات غذا مثل رنگی کردن پلو ، کشک و … استفاده کنید.

۵. تا جوش آمدن مخلوط سرکه و آب لبو مجددا به لبوهای روی تخته آشپزخانه سر می‌زنیم و آنها را به هر مدلی که تمایل داریم برش می‌دهیم یا از قالب‌های متفاوت برای این کار استفاده می‌کنیم.

۶. به مخلوط سرکه گه گاه سر می‌زنیم تا اگر به جوش آمده است از روی حرارت برداریم و کنار بگذاریم تا کمی خنک شود. لبوهای برش خرده را در شیشه‌ای کاملا خشک می‌ریزیم و مخلوط سرکه و آب لبو خنک شده را روی لبوهای داخل شیشه می‌ریزیم و در شیشه را محکم می‌بندیم تا هوا در آن نفوذ نکند و به مدت ۱ هفته شیشه ترشی لبو را در جای خنک و خشک قرار می‌دهیم تا آماده مصرف شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چغندر زمستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمدرضا رادان می‌گوید که برابر گزارش‌های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده اند.

سردار احمدرضا رادان در قرارگاه طرح نور که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، مجلس، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران،پیامدهای طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی افزود: وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می کند که این ماموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد .

سردار رادان یاد آور شد: برابر گزارش های دریافتی 90 درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر ،سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید