Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@03:43:07 GMT

دردسر جدید ضعف امنیتی اندروید!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۵۷۴۸

دردسر جدید ضعف امنیتی اندروید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از آنجایی که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در سال‌های اخیر از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با بررسی آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی سعی دارند که جلوی نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند را بگیرند و به شرکت‌های توسعه دهنده سیستم عامل و اپلیکیشن های مختلف هشدار دهند که هرچه زودتر به روزرسانی‌های امنیتی منتشر و از حریم خصوصی کاربران خود محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

حالا بر اساس تازه‌ترین گزارشی که در وب سایت phonearena آمده است، کارشناسان و متخصصان امنیت سایبری به تازگی آسیب پذیری امنیتی جدیدی را در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید کشف و اعلام کرده‌اند که می‌تواند دوربین گوشی را از راه دور کنترل کند، پول آنها را از حساب‌های بانکی و کیف پول های مجازی آنها به سرقت ببرد و گوشی آنها را از کار بیاندازد.

این کارشناسان با انتشار این گزارش از تمامی کاربران خواسته اند تا در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود بیشتر از پیش دقت و توجه کنند و با رعایت نکات مربوط به ارتقای امنیت سایبری دستگاههای هوشمند خود، از نفوذ و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به داده های ذخیره شده  و حساس خود جلوگیری به عمل بیاورند. آنها همچنین از شرکت گوگل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل اندروید درخواست کرده‌اند تا مشکل امنیتی مذکور را هرچه سریعتر برطرف کند تا دردسری برای کاربران گوشی های اندرویدی ایجاد نشود. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حریم خصوصی هکرها اندروید امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟

ایتنا - برخی کارشناسان معتقدند استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی عامل اصلی افزایش اختلالات روحی و روانی به ویژه افسردگی در میان نوجوانان است. اما تا چه حد این ادعا صحیح است؟
گروهی از کارشناسان نظیر جاناتان هایت روانشناس اجتماعی معتقدند در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی، سقوط شدیدی در سلامت روان نوجوانان، به ویژه در میان دختران جوان روی داد.

آمارها از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به دلیل خودآزاری و خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی در این بازه زمانی حکایت دارد.

با این حال، کارشناسانی چون اندرو پرزیبلسکی استاد دانشگاه آکسفورد این ادعاها را رد می‌کنند. پرزیبلسکی می‌گوید: به نظر نمی‌رسد اتفاق بزرگی برای سلامت روان در حال رخ دادن باشد. در برخی نقاط، شرایط برای نوجوانان بدتر شده اما شواهدی دال بر اینکه این روند نتیجه گسترش فناوری است، وجود ندارد.

داده‌های بین‌المللی نیز روندهای متفاوتی را در کشورهای مختلف نشان می‌دهند. در حالی که در بریتانیا و آمریکا افزایش نگران‌کننده‌ای در اختلالات خلقی نوجوانان دیده می‌شود، در کشورهایی مانند کانادا و کره جنوبی کاهش قابل توجهی در میزان افسردگی نوجوانان گزارش شده است.

محققان معتقدند جدا کردن تاثیرات فناوری از تغییرات در روش‌های تشخیصی و افزایش آگاهی نسبت به سلامت روان دشوار است. برخی نیز تاکید دارند که حتی اگر رسانه‌های اجتماعی بر رفاه نوجوانان تاثیر منفی داشته باشند، این تاثیر تنها بخش کوچکی از عوامل موثر است و نمی‌توان همه چیز را به آن نسبت داد.

ایمی اوربن از دانشگاه کمبریج در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم نگرانی در مورد گوشی‌های هوشمند بیش از حد مطرح شده و تا حدی درباره آن اغراق شده است."

در نهایت، کارشناسان تاکید می‌کنند زندگی افراد بسیار پیچیده است و نمی‌توان پدیده‌های اجتماعی گسترده را صرفاً به تاثیر یک عامل منفرد نسبت داد. آنها همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه و درک عمیق‌تر پیچیدگی‌های آن هستند.

دیگر خبرها

  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟