Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز از محرومیت شدید این ناحیه به لحاظ کمبود فضای آموزشی خبر داد و گفت: وضعیت به گونه‌ای است که قفل شده‌ایم!

به گزارش جنوب نیوز، الله یار رضایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز اظهار داشت: این ناحیه با داشتن 75هزار دانش آموز محروم ترین ناحیه شیراز است به طوری که حتی یک استخر شنا در آن وجود ندارد!

وی افزود: بنا به اعلام اداره کل نوسازی مدارس فارس، 18مدرسه ناحیه 4باید تخریب و بازسازی شود و این در حالی است که با همین مدارس نیز جایی برای دانش آموزان حتی به صورت 2شیفت نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی خواستار توجه جدی مسوولان به وضعیت اسفناک ناحیه 4آموزش و پرورش شیراز شد و گفت: در جریان سیل اخیر چند مدرسه این ناحیه دچار تخریب شد که مجبور شدیم دانش آموزان را به مدرسه فردوسی منتقل کنیم که مدرسه‌ای با سقف چوبی است که در بارندگی دیروز سقف این مدرسه نیز ریزش کرد!

مقام عالی ناحیه 4آموزش و پرورش شهرستان شیراز از عدم همکاری دستگاه‌های دیگر همچون شرکت گاز، برق و آب با آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: در شهرهای دیگر همچون یزد مسوولان دستگاه‌های دیگر در شورای آموزش و پرورش به نفع آموزش و پرورش سخن می‌گویند اما در شیراز برعکس است و مثل اینکه مدیران تمایلی به حل مشکلات ما ندارند.

وی به نمونه ای از عدم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها بعضا آب و برق و گاز مدارس قطع می‌کنند حتی  یک بار شرکت گاز کنتور گاز مدررسه فردوسی را باز کرد و برد! که به نظر بنده این کارها به صلاح شهر فرهنگ و هنر و ادب نیست. البته استدلال آنها فرسوده بودن لوله‌ها و ساختمان بود.

رضایی کمبود زمین را بزرگ ترین مشکل ناحیه 4 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر خیر برای ساخت فضای آموزشی داریم اما زمین موجود نیست که از شهرداری تقاضای عاجل برای همکاری داریم.

این مقام مسوول ادامه داد: ما مشکل کمبود زمین را به شهرداران مناطق 3و 7 و 11 منتقل کردیم اما تا به امروز اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهرداری قطعا زمین دارد چراکه می تواند کاربری ها را عوض کند و زمین را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

رضایی با تشکر از استاندار، فرماندار شیراز و مدیر کل آموزش و پرورش به دلیل همکاری با  این ناحیه گفت: با وجود همه مشکلات، اقدامات عمرانی برای ساخت فضای آموزشی در ناحیه 4در یک سال اخیر بی نظیر بوده به طوری که 17فضا در حال ساخت است که این حجم ساخت و ساز با 15سال گذشته برابری می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4شیراز  در عین حال گفت: اکثر دانش‌آموزان ناحیه 4 شیراز از افراد کم توان مالی هستند که معمولا از روستاها به حاشیه شهر شیراز پناه آورده‌اند و در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بدسرپرستی یا بی‌سرپرستی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: با وجود این آسیب ها، امکانات آموزش و پرورش نیز در ناحیه 4بسیار ضعیف است به طوری که یک استخر شنا در این ناحیه وجود ندارد و بیشتر امکانات ورزشی در نواحی دیگر است؛ جالب اینکه آن نواحی کاملا برخوردار هستند.

رضایی از رسانه‌ها خواست صدای مظلومیت ناحیه 4آموزش و پرورش شیراز را به گوش مسوولان برسانند و در عین حال گفت: شهرداری برای این ناحیه سرانه ساخت فضای آموزشی در نظر بگیرد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک