Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدایی ویلموتس از تیم ملی فوتبال، استراماچونی از استقلال و در نهایت دنیزلی از تراکتور شرایط را برای فوتبال ایران سخت کرده و این روزها مدیران تنها به دنبال این هستند تا فوتبال ایران بیشتر از این متضرر نشود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فوتبال ایران محل رفت و آمد مربیان خارجی شده است. مربیانی که با رزومه درخشان به ایران می‌آیند تا فوتبال ایران را متحول کنند، اما نه تنها رفت و آمد مربیان خارجی تحولی در فوتبال ایران  ایجاد نکرد بلکه روز به روز شرایط هم بدتر شده به گونه‌ای که حالا در مجامع بین‌المللی از فوتبال ایران این چهره به جا مانده که آنها با مربیان زیادی به توافق می‌رسند اما در ادامه کار زیر بار تعهدات خود نمی‌روند و  مربی خارجی  هم مجبور به فسخ قرارداد و شکایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ویلموتس: فسخ قراردادم قانونی است

خردادماه امسال بود که کی‌روش به دوران هشت‌ساله حضورش در فوتبال ایران پایان داد و از تیم ملی جدا شد. پس از رفتن کی‌روش صحبت‌ها بر سر جایگزین تا مدت‌ها سوژه اصلی رسانه‌ها بود؛ پس از جدایی کی‌روش، قرار بود باشکوه طلوع کنیم و مربیان بزرگی مانند زیدان، کلینزمن و مورینیو در صف مذاکره با فوتبال ایران قرار گرفته بودند اما در نهایت کار به جایی رسید که حتی هروه رنار، هم به فوتبال ایران نیامد تا فدراسیون‌نشینان به سراغ گزینه‌های دیگر بروند و در نهایت قرعه به نام ویلموتس افتاد. البته ویلموتس همیشه نشان داده به فسخ بیشتر راغب بوده تا کار! به همین خاطر مدت حضورش به ایران تنها هفت ماه طول کشید و در نهایت در ترکیه قرارداد خود را یک‌طرفه  فسخ کرد. هر چند که  در مورد حضور ویلموتس و نوع قراردادش با فدراسیون فوتبال ابهامات زیادی وجود دارد و حتی پس از فسخ قرارداد صحبت‌های مهدی تاج در مورد شرایط فسخ قرارداد ضد و نقیض زیادی داشت اما در نهایت ویلموتس از ایران رفت و حالا دعوا بین فدراسیون فوتبال و سرمربی بلژیکی برای پرداخت غرامت یا برگرداندن پول به فدراسیون فوتبال است. 

استراماچونی: مجبور به جدایی شدم

پس از ولیموتس نوبت به استراماچونی رسید؛ مربی ایتالیایی که به فوتبال ایران آمد هر چند که در ابتدای حضورش او نتایج قابل قبولی کسب نکرد اما رفته‌رفته در استقلال نتیجه گرفت و هم‌اکنون آبی‌پوشان پایتخت به خاطر عملکرد خوب استراماچونی در صدر جدول قرار دارند. اما از روز گذشته زمزمه جدایی استراماچونی از استقلال مطرح شد. مربی ایتالیایی آبی‌پوشان به دلیل عدم تعهدات باشگاه استقلال تصمیم به فسخ یک‌طرفه کرد و تلاش مدیران استقلالی برای نگه‌داشتن او بی‌فایده ماند. او در شرایطی شاگردانش را تنها گذشت که استقلال امروز باید مقابل پیکان به میدان برود اما سرمربی تیم در فرودگاه به سر می‌برد تا بتواند راهی ترکیه شود؛ هر چند که مدیران استقلالی در تلاش هستند تا اجازه خروج او صادر نشود. به هر حال استراماچونی آخرین فرصت را به مدیران استقلالی داد اما پس از عدم پرداخت حق و حقوق‌اش تصمیم به جدایی گرفت و حالا در اندیشه این است که تا آخرین سنت قراردادش را از کارفرمای خود وصول کند. استراماچونی به این شهره است که حق و حقوق خود  را به‌طور کامل از کارفرما بگیرد.

دنیزلی: ابزار لازم برای موفقیت نداشتم 

علاوه بر استراماچونی و ویلموتس، نوبت به دنیزلی رسید. او در تیم تراکتور عملکرد قابل قبولی نداشت و پرونده ضعیف او در تیم تراکتور باعث که هر دو طرفین قرارداد تمایل به جدایی داشته باشند. دنیزلی علت جدایی‌اش از باشگاه تراکتور را چنین عنوان کرد و گفت: «از نظر روحی خسته هستم و هر روز باید بحران داخلی جدیدی را حل می‌کردم.بازیکنان در حد انتظار تلاش نمی‌کردند و ابزار لازم برای موفقیت را نداشتم.این در حالی بود که انتظارات از تیم هم بسیار بالا بود.» سرمربی سابق تراکتور 178 روز در این تیم ماند و روزهای پرفراز و نشیبی را  سپری کرد و در نهایت جدایی را به ماندن ترجیح داد. حالا باشگاه تراکتور به دنبال جوانگرایی است و مربی جوان را جایگزین او در تیم تراکتور کند.

فوتبال ایران روزهای خوبی سپری نمی‌کند؛ از جدایی سرمربی تیم ملی تا دو سرمربی باشگاهی شرایط را برای مدیران فوتبالی سخت کرده است. در چند دهه گذشته مربیان خارجی زیادی در رشته‌های مختلف به خصوص در رشته فوتبال به ایران آمده‌اند. صرف نظر از اینکه آیا مربیان ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرند یا خارجی‌ها، رفت و آمد مربیان خارجی به جای تحول در فوتبال، شرایط را سخت کرد به طوری که عدم ناآگاهی مدیران فوتبال با زبان بین‌المللی انگلیسی بعضاً باعث بستن قراردادهایی شده که در نهایت به سود مربیان خارجی و به ضرر فوتبال ایران تمام شده است و اینجاست که این سؤال پیش می‌آیند وقتی شرایط اقتصادی برای حضور مربیان خارجی مهیا نیست چرا باید این مربیان به ایران بیایند که در نهایت به ضرر فوتبال تمام شود و این وسط هم عده‌ای از این رفت و آمد‌ها و پول دلالی به جیب بزنند!

انتهای پیام/4051/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال استقلال تراکتور ویلموتس دنیزلی استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی چند ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود و در فصل آینده روی نیمکت این تیم نخواهد نشست اما مدیران این باشگاه و به خصوص لاپورتا از تصمیم او راضی نبودند.

رئیس باشگاه بارسلونا به همراه رافا یوسته و همچنین دکو در طول مدت تمام تلاششان را به کار گرفتند تا این مربی را از تصمیمی که گرفته بود منصرف کنند، خصوصا که نتوانسته بودند مربی بزرگی را برای جانشینی او انتخاب کنند و در نهایت هم موفق شدند که نظر او را تغییر دهند.

اما حالا RAC1 خبر داده است که تصمیم لاپورتا برای حفظ ژاوی و ادامه همکاری با او با مخالفت‌هایی از سوی بعضی از مدیران این باشگاه و اعضای هیئت مدیره همراه شده است. این مخالفت به حدی جدی است که بعضی از آنها تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه حضور ژاوی در بارسا از سمت خود استعفا خواهند داد.

آنها پیش از این به رئیس باشگاه بارسلونا هشدار داده بودند که بهترین تصمیم این است که هرچه زودتر سرمربی این تیم را اخراج کند. با توجه به اینکه او حالا تصمیم گرفته به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد، در صورتی که بارسلونا بخواهد او را اخراج کند باید دستمزد او در فصل آینده را هم پرداخت کند که ضرر بزرگی از نظر مالی برای این باشگاه خواهد بود.

ژاوی و لاپورتا قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست خبری حضور پیدا کنند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند و باید دید که در نهایت تنش‌های به وجود آمده در این باشگاه به چه شکل مدیریت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم + فیلم
  • مس ۱ (۳) - چادرملو ۱ (۵): شگفتی‌ساز حذفی اینجا است
  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • ساکت در فوتبال آفتابی شد (عکس)