Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@01:31:02 GMT

اصلاحات جدید بن سلمان در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۶۲۳۳

مقامات سعودی اعلام کرده‌اند که دیگر رستوران‌ها را ملزم نمی‌کنند که برای زنان و مردان درهای ورودی جداگانه اختصاص دهند. با این حال در دیگر اماکن از جمله بیمارستان‌ها و اداره‌ها درهای ورودیِ جداگانه همچنان پابرجاست.

اخبار بین‌الملل- وزارت امور شهری و روستایی سعودی این بخشنامه را صادر کرده و با هدف کاهش محدودیت‌ها برای زنان و مردان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در حال حاضر بسیاری از رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها مدت‌هاست درهای جداگانه برای زنان و مردان را برچیده‌اند.

با این حال اگر رستورانی بخواهد همچون گذشته درهای ورودی جداگانه را داشته باشد، منعی ندارد.

برای سال‌ها زنان و مردان اجازه نداشتند از یک در وارد ستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها شوند و نهاد «هیأت امر به معروف و نهی از منکر» بشدت بر این مسأله نظارت می‌کرد؛ اما از زمانی که بن سلمان روی کار آمده، این نهاد دینی نیز به مرور تضعیف شده و اکنون دیگر حضور و بروز چندانی ندارد.

با این حال سخنگوی وزارت امور شهرداری‌ها توضیح نداده است که سوای اینکه مردان و زنان می‌توانند از یک در وارد شوند آیا آنها می‌توانند بر سر یک میز هم بنشینند یا نه و آیا این مورد نیز نیاز به بخشنامه‌ جدیدی دارد؟

حاکمیت فرقه وهابیت برای دهها سال در تمامی شئون جامعه عربستان ، زندگی روزانه را برای شهروندان این کشور دشوار کرده بود و همزمان چهره تحریف شده و نادرستی از دین اسلام را به جهان مخابره می‌کرد اما با روی کار آمدن محمد بن سلمان او ابتدا نهاد امر به معروف و نهی از منکر را بعنوان «پلیس دینی» محدود کرد و اکنون دیگر خبری از گشت‌های این نهاد در خیابان‌ها نیست. اما باید گفت ولیعهد جوان سعودی از آن سوی بام افتاده و اقدامات خود را به سمت دین‌زدایی پیش برده و علم مبارزه با ارزش‌های حقیقی اسلامی را برافراشته است.

تأسیس «هیأت سرگرمی» و برگزاری کنسرت‌های موسیقی با دعوت از خوانندگان آمریکایی و ترویج فرهنگ غربی به بهانه جذب گردشگر تا کنون اعتراض بسیاری از عالمان دینی را برانگیخته و تا کنون سرنوشت تمامی آنها نیز جز بازداشت و زندان چیز دیگری نبوده است؛ به طوریکه در حال حاضر صدها عالم دینی در بازداشت به سر می‌برند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بن سلمان عربستان عربستان بن سلمان اصلاحات عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم

مهدی علیزاده رئیس سازمان اتوبوسرانی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با اشاره به  تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی‌آرتی گفت: در ساعات پیک ترافیک حجم مسافران خانم برای استفاده از این اتوبوس‌ها بیشتر از آقایان است و اینکه خانم‌ها در جلوی اتوبوس در خطوط بی‌آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم