Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در روزهای گذشته، یک نشریه انگلیسی روز دوشنبه به نقل از یک دیپلمات غربی از نقش کشورهای امارات عربی متحده و عمان در راستای تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا در روزها و هفته‌های گذشته خبر داد.

روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از یک دیپلمات غربی که نامی از او برده نشده، نوشت: «بیان این موضوع (تنش زدایی بین ایران و آمریکا) با توجه به این‌که آمریکایی‌ها هیچ مطلبی را با ما در میان نمی‌گذارند، دشوار است، اما واضح است که انگیزه‌ای برای آرام کردن اوضاع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این دیپلمات غربی در ادامه گفت، تغییر رویکرد امارات در قبال ایران در ایران در ماه‌های اخیر، به طور قابل توجهی میل کاخ سفید برای رویارویی با ایران را کاهش داده است.

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود.

به نوشته ایندیپندنت، این دیپلمات غربی در ادامه افزود: «امارات متحده عربی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرد و هفته‌های گذشته به آمریکا گفت که در هیچ اقدام نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.»

«تئودور کاراسیک» تحلیلگر ویژه امور منطقه نیز بر این باور است که امارات با توجه به درگیری‌های لیبی، خواستار کاهش فشار ایران و تمرکز کردن بر «لیبی» است.

ایندیپندنت در خاتمه نوشت، تحلیلگران بر این باورند که با وجود ناآرامی‌های اخیر در ایران بابت افزایش بهای بنزین، ایران به این نتیجه رسیده که قادر است از فشار اقتصادی آمریکا رهایی یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امارات ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات روابط دوجانبه و تحولات اخیر در غزه گفتگو و رایزنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف را مورد گفتگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 6099731 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند