Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نماینده‌های اردبیل در مجلس شورای اسلامی از چند روز مانده به ثبت نام انتخابات مجلس، حضور پررنگی در دانشگاه‌های این استان داشته و این موضوع باعث واکنش دانشجویان اردبیلی شده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عرفان توانا؛ * رفتار‌های سیاستمداران در برهه‌های مختلف سیاسی قابل تحلیل است. از رفتار‌های آنان می‌توان دریافت که چقدر توانایی دارند افقی را که برای آینده ترسیم می‌کنند، به تحقق برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آنان در رفتار‌های سیاسی خود نشان می‌دهند که وعده هایشان چقدر می‌تواند مورد اعتماد باشد و چقدر در حد وعده باقی می‌ماند. رفتار‌های سیاستمداران در محیط دانشگاه، برای تحلیل بسیار پراهمیت است و می‌تواند به شما راهکار دهد.
سیاستمداران برای آنکه بتوانند بخشی از مقبولیت عامه خود را تأمین کنند، دست به دامان محیط‌های دانشگاهی و جمع‌های دانشجویی می‌شوند. مثلا یکباره سیاستمداری که طی سال‌های گذشته حضور چندانی در فضای دانشگاه نداشته، یادش می‌آید که باید در جمع دانشجویان حضور پررنگی داشته باشد، رفتار وی را می‌توان اینطور تحلیل کرد که احتمالا این فرد به رأی مردم نیاز دارد.
یکی از نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، به تازگی با دانشگاه آشتی کرده و حتی در یکی از دانشگاه‌های اردبیل درس گرفته است.   حضور پررنگ یکباره آقای نماینده در دانشگاه‌ها روح الله شاهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل درباره رفتار این نماینده مجلس اردبیل توضیح می‌دهد: یکی از نمایندگان اصلاح طلب اردبیل در مجلس شورای اسلامی است که اکنون در دانشگاه‌ها حضور پررنگی دارد.
شاهی بیان می‌کند: وی زمانی که باید به دانشگاه‌ها می‌آمد و مسائل را پیگیری می‌کرد، حضوری نداشت، اما حالا که نزدیک انتخابات مجلس و ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات است، تقریبا در همه دانشگاه‌های استان حضور پیدا کرده است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه می‌دهد: این نماینده مجلس به دانشگاه فرهنگیان هم آمد و ما به همین دلیل تجمع کردیم چراکه پس از چهار سال و درست یک روز قبل از آغاز ثبت نام انتخابات مجلس سراغ دانشگاهیان را گرفته است. جالب آنکه از ما دلخور شد و صحنه را ترک کرد.
به گفته شاهی، این نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی به تازگی در دانشگاه پیام نور هم درس برداشته و تدریس می‌کند. دانشجویان معتقدند این امر نیز به دلیل آن است که حضور خود را در فضای دانشگاه بیشتر کند.
وی به ارتباط انجمن‌های علمی دانشگاه‌های اردبیل با این نماینده مجلس اشاره می‌کند و می‌گوید: انجمن‌های علمی که باید به رسالت علمی خود عمل کند وطلایه دار پیشرفت علمی دانشگاه باشند، تبدیل به حیاط خلوت این نماینده مجلس و هم مسلکانش شده اند و در پوشش حمایت‌های وی فعالیت‌های سیاسی و سیاسی کاری که دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی پیش از این نیز خاطره خوبی برای دانشجویان از خود به جای نگذاشته بود. در مراسم روز دانشجوی سال گذشته در دانشگاه آزاد اردبیل با تندی با دانشجویان برخورد کرده و با عصبانیت در برابر سوالات دانشجویان واکنش نشان داده بود. در این مراسم دانشجویان درباره تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی از وی سوالاتی می پرسند که او با تندی پاسخ داد که FATF را تصویب می کنیم تا لج شما دربیاید!
نکته دیگر درباره این نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی این است که در شرایطی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که شرکت کشت و صنعت مغان که به نوعی نبض اقتصادی استان اردبیل به شمار می‌رود، با قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعی به بخش خصوصی واگذار شده، از این واگذاری دفاع می‌کند و به این صورت بر زخم‌های مردم اردبیل نمک می‌پاشد.
گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اردبیل در واکنش به این رفتار‌های نماینده شهرشان در مجلس شورای اسلامی در صفحه‌های توییتر و اینستاگرام خود از رفتار‌های سیاست زده وی انتقاد کرده اند. دانشگاه ستاد انتخاباتی نیست شاهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در توییتی این رفتار‌های نماینده مجلس را «تور دانشگاه گردی آقای نماینده» نامیده و نوشته است: آقای دکتر لازم به یادآوری است که دانشگاه ستاد انتخاباتی نیست که در آن نطق انتخاباتی برگزار کنید. تریبون دانشگاه مقدس‌تر از آن است که فدای سیاسی کاری شما شود.
میلاد بیغاله، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل نیز در توییتی نوشته است: نماینده‌ای که در مجلس، برای منافع دولت صدا بود و برای منافع مردم سکوت! در طول این چهار سال صدا با سکوت آشتی نکرد. آقای نماینده زنگ انشا تمام شده و اکنون زنگ حساب است.
رضا احمدیان، یکی دیگر از فعالان دانشجویی اردبیل نیز به حضور این نماینده اردبیل در مجلس در دانشگاه‌ها اشاره کرده و نوشته است: حضور برخی نماینده‌ها بعد از ۴ سال در دانشگاه آن هم بعد از شروع ثبت نام مجلس شورای اسلامی نشان دهنده چیست؟ آیا جز این است که از اموال دولتی برای تبلیغات استفاده می‌کنند و قانون را زیر پا می‌گذارند؟     پوریا خلیلی، یکی دیگر از دانشجویان اردبیلی نیز به برگزاری برنامه‌ای هنجارشکن در دانشگاه آزاد اردبیل با حضور این نماینده اردبیل اشاره کرده و نوشته است: در روزی که نهال نوپای جنشب دانشجویی و استکبارستیزی با خون ۳ دانشجو آبیاری شد، دانشگاه آزاد کنسرت رقص و شادی به راه انداخت و نماینده افراطی شهر در این بین به دنبال آبروی از دست رفته خود، تور دانشگاه گردی خود را شروع کرد.   رصد و تحلیل رفتار سیاسیون یکی از وظایف جنبش دانشجویی است؛ اگر دانشجو مؤذن جامعه است، باید حواسش به رفتار نمایندگان و سیاستمداران باشد و دانشجویان اردبیلی در این مسیر گام‌های مهمی را پیموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات مجلس روز دانشجو 16 آذر دانشگاه آزاد اردبیل بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد