Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-27@04:25:49 GMT

غلامرضا حيدري: گره FATF را باز كنيد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۳۶۸

غلامرضا حيدري: گره FATF را باز كنيد



گره FATF بازنشدني به نظر مي‌رسد و مجمع تشخيص مصلحت نظام تصميم گرفته بدون ارائه پاسخ روشن به افکار عمومي همچنان دو لايحه CFT و پالرمو را معطل نگه دارد. اين در حالي است که اواخر مهرماه 98 گروه ويژه اقدام مالي طي بيانيه‌اي اعلام کرد که براي آخرين بار فرصتي 4 ماهه به جمهوري اسلامي ايران مي‌دهد تا با تصويب دو لايحه CFT و پالرمو با اين نهاد بين‌المللي همکاري کند و نگذارد نام ايران به ليست سياه اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نهاد همچنين 26 مهرماه دو دسته اقدام جديد مقابله‌اي عليه کشورمان وضع کرد و با توجه به تصويب يک اقدام مقابله‌اي ديگر در خرداد 98، مجموعه اقدامات وضع شده عليه ايران به سه اقدام رسيد. ادامه اين شرايط و اضافه شدن ايران به ليست سياه FATF آن هم در شرايطي که تحريم و فشار اقتصادي آمريکا شرايط معيشتي را براي مردم سخت کرده، به تشديد مشکلات منجر خواهد شد و اين مهم، در برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي احساس خطر ايجاد کرده است. يک عضو فراکسيون اميد مجلس در اين زمينه معتقد است که مجمع بايد نگاه واقع بينانه‌تري به موضوع داشته باشد و مقتضيات زمان را با توجه به وظيفه‌اش يعني «تشخيص مصلحت» در نظر بگيرد تا مبادا در وضعيت اقتصادي کنوني، کشور در تنگناي بيشتري قرار گيرد.

غلامرضا حيدري به «آرمان ملي» مي‌گويد: امروز در سخت‌ترين شرايط اقتصادي قرار داريم و براي عبور از اين وضعيت، همه نهادها فارغ از منافع جناحي و گروهي بايد همکاري کنند. او با تأکيد بر اينکه اساسا ورود به اين موضوع وراي صلاحيت قانوني مجمع تشخيص مصلحت نظام بود، تصريح مي‌کند: «متأسفانه اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در جايگاهي که در قانون اساسي براي آنها تعريف کرده است، انجام وظيفه نمي‌کنند. در قانون اساسي دو وظيفه براي مجمع تعيين شده است. اول زماني که اختلاف نظر ميان شوراي نگهبان و مجلس پديد مي‌آيد، بعد از يک بار رفت و برگشت مصوبه ميان شوراي نگهبان و مجلس، مجمع به مسأله ورود مي‌کند و نظر نهايي را مي‌دهد. دوم اينکه رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت سياست‌هاي کلي کشور را ابلاغ مي‌کند». حيدري تأکيد دارد که هيچ جاي قانون نيامده مجمع مي‌تواند مصوبه مجلس را مسکوت نگه دارد و سکوت پيشه کند. او مي‌گويد: «اگر بخواهيم منصفانه نگاه کنيم، دست کم يکي از اين لوايح در حال حاضر اعتبار قانوني پيدا کرده؛ چرا که چندين ماه گذشته و نظري در اين باره اعلام نشده است».

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي که سابقه حضور در مجالس دوم و سوم را نيز دارد، درخصوص راهکار گره‌گشايي از موضوع FATF مي‌گويد: «تاکنون تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته که اعضاي مجمع قانع شوند و موافقتشان را با CFT و پالرمو اعلام کنند، اما اينگونه نشد. با توجه به تجربه، معتقدم تنها راه باقي مانده براي عبور از اين بحران، ورود مقام معظم رهبري به موضوع است که با درايت و دورانديشي‌شان کشور را از مخمصه‌اي که در بهمن‌ماه انتظارمان را مي‌کشد، نجات دهند».

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران
  • (عکس) سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند