Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:10:12 GMT

ارتفاع موج در تنگه هرمز به ۲ متر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۴۶۸

به گزارش تسنیم، محمد کاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز یک سامانه جدید بارشی از سمت غرب وارد منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین شدت این سامانه از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) است و رگبار، رعد برق و تند باد لحظه‌ای به همراه دارد.

سرپرست اداره هواشناسی قشم ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود سرعت باد به بیش از 20 نات معادل 45 کیلومتر بر ساعت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاملی افزود: از این رو ارتفاع موج در خط دریایی قشم-بندرعباس به 1.5 متر و در تنگه هرمز نیز تا 2 متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ در نقاط دریایی دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: شناورهای سبک صیادی باید از تردد خودداری کرده و آمد و شد سایر شناورها نیز باید با احتیاط و تمهیدات لازم انجام شود.

سرپرست اداره هواشناسی قشم تصریح کرد: با توجه به تقویت سامانه بارشی، مردم از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در غرب هرمزگان خودداری کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی