Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@20:03:36 GMT

توافق اوکراین و روسیه برای آتش‌بس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۶۷۰

توافق اوکراین و روسیه برای آتش‌بس

رؤسای جمهور اوکراین و روسیه ضمن توافق برای آتش‌بس در شرق اوکراین، از برگزاری نشست دوم نورماندی در چهار ماه آینده خبر دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از انجام اولین دیدار خود، در نشست خبری مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شدند.

این دیدار شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست چهارجانبه موسوم به نورماندی با حضور «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری آلمان، پوتین و زلنسکی در این نشست توافق کردند از پایان سال جاری میلادی در شرق اوکراین آتش‌بس کامل برقرار شود.

همچنین بیانیه مشترک نشست چهارجانبه نورماندی می‌گوید سران روسیه و اوکراین توافق کردند که تا ماه مارس سال 2020، مجددا بخش دیگری از نیروهای نظامی خود را از مناطق درگیری شرق اوکراین خارج کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، زلنسکی با بیان اینکه درباره بخشیدن ذره‌ای از خاک اوکراین مماشات نمی‌کند، گفت بعد از گفت‌وگوها با پوتین، توافق شد که در این ماه (دسامبر) تمام اسرای دو طرف تبادل شوند.

پوتین نیز گفت که از زلنسکی خواسته تغییری در قانون اساسی اوکراین ایجاد کرده تا به منطقه «دنباس» در شرق این کشور، وضعیت ویژه قانونی اعطا شود.

همچنین بیانیه مشترک این نشست از توافق مرکل، ماکرون، زلنسکی و پوتین برای برگزاری نشست مجدد اوکراین در چهار ماه آینده حکایت دارد.

دیدار میان رئیس جمهور روسیه و اوکراین با هدف پایان دادن به اختلافات و تنش‌ها میان این دو کشور برگزار شد.

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو شده است. با وجود اعلام آتش‌بس در سال ۲۰۱۵، همچنان درگیری‌های کوچکی در این منطقه رخ می‌دهد.

چند روز پیش زلنسکی طی پیامی در شبکه اجتماعی فیسبوک خواستار انجام مذاکرات صلح با رئیس جمهور روسیه شده بود.

پیش از این مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین تهدید کرد اگر پوتین در نشست پاریس، به توافق آتش‌بس و تبادل زندانی با کی‌یف تن ندهد، مجبور به دیوار کشیدن در مرزهایشان می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاک رئیس جمهور رسانه روسیه شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است