Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: طرح تشکیل استان جدید تهران جنوبی مورد تائید دولت نبوده و قابلیت اجرایی ندارد.

سیدعلی آقازاده در گفت و گو با ایسنا درخصوص طرح تشکیل استان تهران جنوبی که در مجلس مطرح  در فضای مجازی منتشر شده و گفته می شود که اینکار جدا شدن سه شهرستان استان مرکزی را بدنبال خواهد داشت، اظهار کرد: طرح تشکیل استان‌های جدید و الحاق و انتزاع شهرستان ها از استان های مختلف موضوع جدیدی نیست و هر از چندگاهی از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود در حالیکه هیچکدام از این طرح ها مورد تائید دولت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اینگونه طرح ها هیچگاه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نمی شود، بیان کرد: این طرح‌ها ابتدا باید در کمیسیون امور شوراها مطرح شوند که البته خیلی از این طرح‌ها این فرآیند را طی نکرده‌ و در همان ابتدا به ساکن منتفی می‌شوند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه هیچکدام از طرح هایی که با موضوع تشکیل استان جدید در کشور مطرح می شود کارشناسی شده نیست، اظهار کرد: برابر قانون، طرح‌های تقسیمات کشوری حتما باید از سوی دولت به مجلس تقدیم شود و نمایندگان نمی‌توانند طرح تشکیل استان جدید را در صحن علنی مجلس مطرح کنند.

وی با اشاره به طرح تشکیل استان‌هایی نظیر اصفهان جنوبی، تهران جنوبی و ... گفت: این طرح ها هیچکدام جنبه کارشناسی نداشته و اصلا قابلیت طرح و بحث ندارد و دولت اجرای چنین طرح‌هایی را به دلیل عدم انجام کار کارشناسی به صلاح نمی‌داند و به هیچ وجه موافق مطرح شدن آن نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه تقسیمات کشوری مورد تائید و نظر دولت نیست و طرح‌های تقسیمات کشوری حتما باید مراحل کارشناسی را طی کرده و طبق قانون از مسیر دولت به مجلس تقدیم شود و رسانه‌ای شدن طرح‌هایی که هیچ مبنا و پایه کارشناسی ندارد به صلاح کشور نیست.

استاندار استان مرکزی گفت: طرح‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود از نظر دولت و وزارت کارشناسی شده نیست و به هیچ وجه قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، براساس خبری که روز گذشته منتشر شد، علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز گذشته مجلس، طرح تشکیل استان تهران جنوبی را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

براساس آنچه بدنبال این خبر در فضای مجازی منتشر شد، عنوان شده بود که تهران جنوبی متشکل از شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، ساوه، زرندیه، تفرش و اسلامشهر است که به مرکزیت شهر پرند تاسیس می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تقسیمات کشوری انتزاع استاندار مركزي استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی پس از نشست مشترکی که با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی داشت، اظهار کرد: در دنیای ورزش، ورزشکاران قلب جامعه قهرمانی آن کشور هستند و اگر آن قلب از کار بیافتد، مدیریت معنایی ندارد. ما سلسله نشست‌هایی در بخش‌های مختلف ورزش کشور داریم برگزار می‌کنیم و این دومین جلسه با نمایندگان قهرمانان و روسای کمیسیون فدراسیون‌های ورزشی بود. هدف اصلی این بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مطرح شود.

معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند




وی ادامه داد: ورزشکاران در نشست‌هایی که با رئیس جمهور و مقام معظم رهبری داشتند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم در این راستا و باتوجه به تاکید رئیس جمهور، جلسات خود را بیشتر کردیم تا دغدغه‌ها مطرح شود. این‌ افراد نمایندگان قهرمانان هستند و آن‌ها مشکلات خود را مطرح کردند و خودمان هم نسبت به برخی از آن‌ها آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایطی فراهم کنیم که قهرمانان با بهترین شرایط ممکن، در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کنند و این نشست‌ها به ارتباط نزدیک مدیران با قهرمانان کمک کند و این ارتباطات می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

هاشمی افزود: اقدامات خوبی برای تسهیلات ورزشکاران انجام شده است و در جلسه مطرح شد اما کافی نیست و باید توجه بیشتری داشته باشیم. قرار شد این نشست‌ها فصلی برگزار شود و مسئولیت جمع‌بندی آن نیز بر عهده کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است تا یک چارچوبی مشخص شود و فدراسیون‌ها هم توجه لازم را به ورزشکاران داشته باشند. در هر فدراسیون 6 ورزشکار نماینده ورزشکاران هستند و این ارتباطات نزدیک می‌تواند به توسعه ورزش قهرمانی کمک کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش نظارتی این وزارت‌خانه در امور باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان که مصوب مجلس است، ما باید نقش سیاست‌گذاری و نظارت را پیش ببریم. الان 34 هزار باشگاه در سراسر کشور داریم و مدیریت ورزش کشور باید امور لازم را پیش ببرد. نظارت جزو وظایف ذاتی ما است و منظور ما از نظارت، در چارچوب کلان آن است و دخالتی در امور اجرایی نداریم و این وظیفه سهام‌داران و صاحبان باشگاه است. در راستای خصوصی‌سازی، سرخابی‌ها باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند و برای بهتر اجرا کردن آن، باید نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: یکی از کارهای نظارتی ما در این زمینه بحث قانون فیرپلی مالی است. این قانون در مجلس تصویب شده است و آئین‌نامه‌اش را فدراسیون فوتبال باید در مجمع تصویب کند و نظارت روی اجرای این قانون بر عهده مجموعه ورزش کشور است و نماینده آن، فدراسیون مربوطه است. این نظارت‌ها در مورد همه باشگاه‌های کشور صورت می‌‌گیرد و سرخابی‌ها طرفداران بیشتری دارند و امیدوارم این واگذاری و خرید سهام این باشگاه‌ها مبارک‌ سهام‌داران باشد و سهام‌داران دقت کافی و دغدغه لازم را داشته باشند. این دو باشگاه، مردمی هستند و ما کنار مردم هستیم و می‌توانیم زبان مردم برای همه باشگاه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟