Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جیلان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به افزایش ۳ برابری محصولات گیاهی 'رناس' در رنگرزی‌ها به عنوان مواد اولیه فرش دستباف، افزود: این افزایش قیمت موجب رکود بازار فرش تولیدی شده است.

وی تعداد بافندگان فعال فرش دستباف در استان را حدود ۵۰ هزار نفر با  ۴۵ هزار دارقالی در مناطق شهری و روستایی سنتی استان عنوان کرد و افزود: افزایش چند برابری قیمت پشم وارداتی که در فرش‌های دستباف جوهر ثابت و مرغوب کاربرد دارد، موجب بی‌رغبتی بافندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جیلان، کاهش کشت گیاه رناس در استان‌های کویری کشور و افزایش قیمت دلار و مواد شیمیایی را از عمده دلایل افزایش قیمت در مواد اولیه فرش دستباف دانست.
رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت  چهارمحال و بختیاری گفت: گبه، یلمه، فرش بختیاری و فرش نایینی از مهمترین سبک‌های تولید فرش دستباف در این استان است و فرش‌های این استان اکنون شهرت جهانی دارد.
وی به تولید سالانه ۲۰۰هزار مترمربع انواع فرش دستباف در استان اشاره و تصریح کرد: از ۱۰۰ هزار بافنده فرش استان، هم‌اینک ۵۰ هزار نفر در ۸ شرکت تعاونی روستایی و ۲ شرکت تعاونی شهری مشغول فعالیت هستند.
جیلان، تعداد بیمه‌شدگان حرفه فرش‌بافی استان در سال گذشته را ۲۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با سیاست و سخت‌گیری سازمان تامین اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان کاهش یافته است. 
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از دریافت نشان جغرافیایی فرش دستباف ' یلمه ' خبر داد و گفت: با شناسنامه‌دار شدن فرش یلمه، خطر احتمالی کپی برداری از این فرش دیگر وجود نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان است و فرش این استان از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی شناخته شده است و طرحهای قالی این استان شهرست ملی و بین‌المللی دارد.

برچسب‌ها فرش صنعت و معدن چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش صنعت و معدن چهارمحال وبختیاری فرش صنعت و معدن چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال