Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: محورهای ایرانشهر به جلگه و جلگه به چاه اسحاق در جنوب این استان پس از فروکش کردن طغیان رودخانه‌های محلی  دیروز عصر بازگشایی شد.

عبدالرحمن شهنوازی افزود: براثر وقوع بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌های محلی این محورها روز یکشنبه بسته شده بود که بعد از فروکش کردن طغیان رودخانه محلی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی در جنوب استان وجود دارد.

او  گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه افراد از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

شهنوازی بیان کرد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۵۹ میلی‌متر به کنارک، «کتیج» در فنوج ۵۰ میلی‌متر، «کهیر» در کنارک ۴۴.۵ میلی‌متر و «بنت» در نیکشهر ۴۳ میلی‌متر اختصاص دارد.

او بیان کرد: براثر بارندگی‌های اخیر علاوه بر بسته شدن چند مسیر ارتباطی و تعطیلی مدارس در روز دوشنبه در شهرستان‌های کنارک و چابهار شاهد فوت کودک پنج ساله کنارکی در یکی از رودخانه‌های محلی بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که تا پنجشنبه فعال است و نسبت به سامانه فعلی قوی‌تر خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی بویژه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی رخ دهد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران وضعیت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه گلستان گفت : محور گنبدکاووس به کلاله از راه‌های پرتردد شرق استان از ساعت چهار و سی دقیقه صبح دیروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه اوغان و عبور آب از روی پُل، بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و هلال احمر بازگشایی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس هم با بیان اینکه تردد در این جاده از ساعت پنج صبح امروز از سر گرفته شد ، بر لزوم لایروبی اصولی و عمقی این رودخانه تاکید کرد.

موسی اونق افزود : اداره راهداری گنبدکاووس برای ساخت پُل جدید ۶۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی پیش‌بینی و پیمانکار ساخت این پروژه را نیز مشخص کرده است.

اونق ادامه داد : با مساعد شدن شرایط جوی و تجهیزکارگاه توسط پیمانکار عملیات ساخت پل جدید شروع شده و حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد.

 

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد