Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:31:22 GMT

ردیابی پروتزهای مورد استفاده در جراحی پلاستیک

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۷۹۵۸

ردیابی پروتزهای مورد استفاده در جراحی پلاستیک

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد باطنی، در ارتباط با موضوع توریسم درمانی، اظهار داشت: شرایط پزشکی کشور به لحاظ علمی سبب شده که بیماران سایر کشورها از منطقه و حتی از نقاط دور دست دنیا به ایران سفر کنند و از حوزه پزشکی در ایران بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند بیماران از سایر نقاط دنیا تنها به دلیل ارزان بودن خدمات پزشکی به ایران می‌آیند، گفت: این موضوع تصور اشتباه است چرا که بسیاری از کشور ها خدمات ارزان‌تر در حوزه پزشکی ارائه می دهند ولی بیماران به دلیل اینکه به لحاظ علمی پزشکی آنها قوی نیست یا امکانات مراکز جراحی ضعیف و گاهی غیر استریل است ، اعتماد نکرده و مایل نیستند به کشور آنها برای درمان سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: در سال‌های اخیر اقداماتی برای ساماندهی توریست‌های درمانی از طریق وزارت بهداشت آغاز شده و به تدریج برنامه‌ها به صورت مدون و جامع پیش می‌رود به طوری که امیدواریم به زودی حوزه توریسم درمانی از کنترل و اداره توسط مترجمین یا موسسات غیر استاندارد به طور کامل خارج شده و تنها با نظارت وزارت بهداشت انجام پذیرد.

باطنی در پاسخ به این سئوال که تحریم‌های دشمنان چه تاثیری در رشته جراحی پلاستیک و زیبایی داشته است و آیا با کمبود دارو در این حوزه مواجه هستید، خاطرنشان کرد: رشته کاری جراحی پلاستیک و زیبایی وابستگی زیادی با جنبه داروهای دچار کمبود ندارد ولی تجهیزات و وسایلی مانند ایمپلنت، پروتز و محصولات زیبایی با تغییر نوسانات ارزی افزایش قیمت یافته و گاهی محصولات با کمبود مواجه شده و واردات به سهولت انجام نمی‌گیرد.

وی گفت: وسایل مورد نیاز توسط جراحان فوق تخصص پلاستیک از برند های مختلف تهیه می شود که بسته به شرکت تولید و توزیع کننده و پخش قیمت آنها متفاوت است ولی همه این تجهیزات و وسایل دارای کیفیت مناسب بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، خاطرنشان کرد: غالب وسایل و تجهیزات مورد نیاز جراحی پلاستیک و زیبایی مانند ایمپلنت و پروتز ورود مسافری یا چمدانی ندارند چرا که مرجع این وسایل شناخته شده است و همه آنها شماره سریال دارد که در وب سایت شرکت سازنده و توزیع کننده قابل ردیابی است بنابراین هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

باطنی گفت: بیماران می توانند با استفاده از این شماره سریال و مشخصات ، پروتز و وسیله مورد استفاده شده در بدن خود را ردیابی کنند و از کیفیت آن مطمئن شوند چرا که پروتزهای قابل استفاده در جراحی های پلاستیک و زیبایی با برخی از پروتزهای سایر جراحی ها متفاوت است و بیمار در تهیه آن نقش مستقیمی دارد.

کد خبر 4793719

منبع: مهر

کلیدواژه: جراحی پلاستیک عمل جراحی وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ریسک بیماری قلبی تجهیزات پزشکی ایدز چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علی اصغر پیوندی دیابت ژنتیک سرطان جراحی بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و 200 بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.
میثم عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

بیشتر بخوانید؛ ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی در شهرستان رودان
وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.
رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج