Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تبت نام طرح ملی مسکن در استان آغاز شد و در مرحله نخست، سهم این استان از طرح اقدام ملی مسکن ۵ هزار و ۶۳۰ واحد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی مسکن را زمستان پارسال مطرح و وزارت راه و شهرسازی از شهریور ماه امسال اجرای آن را در اولین استان کشور با ثبت نام از متقاضیان در کرمان کلید زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برنامه ریزی شده است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود.


محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در مرحله نخست برای ۳۵ شهر خراسان رضوی به استعداد ۵۶۳۰ واحد به دو روش اجاره داری بلند مدت و فروش اقساطی زمین تأمین امکانات گردیده است که این و احد‌ها با تسهیلات بانکی و آورده نقدی متقاضیان واجد شرایط ساخته خواهد شد.


او ادامه داد: برای سایر شهر‌های استان که در سایت اعلام نشده پس از فراهم شدن امکانات در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط در خراسان رضوی از امروز سه شنبه ۱۹ آذر ماه امسال به طور رسمی آغاز شده که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط ثبت نام را مطالعه و جهت ثبت نام اقدام کنند.


اخوان عبداللهیان با بیان اینکه برای این طرح وام ۷۵ میلیون تومانی با نرخ بهره ۱۸ درصد و دوره مشارکت حداکثر دوساله و باز پرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است، افزود: برای شناسایی افراد دارای مسکن ملکی سامانه استعلام وزارت راه و شهرسازی به سازمان ثبت اسناد و املاک متصل شده است.

 


قیمت خانه‌ها در طرح اقدام ملی مسکن چقدر است؟


او تصریح کرد: طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده باید توسط متقاضی پرداخت شود.


شرایط اولیه برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن چگونه است؟

 

سایت طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی ۸ شرط را برای متقاضیان این نوع مسکن اعلام کرده است که یکی از آن‌ها این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنان سرپرست خانوار به شرط داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند متقاضی شوند.


نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی مانند چک برگشتی و تسهیلات معوقه، تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی هم از دیگر شروط متقاضی شدن در طرح ملی مسکن است.


همچنین بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین سال ۸۴ بوده باشند و همچنین از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.


افرادی که قصد دارند از شهر خاصی متقاضی مسکن ملی شوند، بدانند که باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشند.

 

انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل