Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل مسلمی شامگاه دوشنبه با بیان مطلب فوق به خبرنگاران، اظهار داشت: بخشی از این سودها متعارف اما بخشی دیگر، تخلف بوده که یا در استان زنجان رسیدگی می‌شود و یا برای رسیدگی به استان‌های مربوطه آن واحد تولیدی، معرفی می‌شود.

وی در خصوص حاشیه سود بالایی که برخی شرکت‌ها به محصولات خود اِعمال می‌کنند، گفت: سه گروه برای محصولات تولیدی، قیمت‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمی خاطرنشان کرد: گروه اول به صورت متمرکز از ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور برای کالاهایی مانند روغن و شکر اعلام می‌شود و غیرقابل تغییر است.

وی اظهار داشت: گروه دوم از سوی انجمن‌های تخصصی تولید همان کالا مانند مواد شوینده، شکلات و بیسکویت قیمت‌گذاری می‌شود.

مسلمی افزود: گروه سوم به صورت استانی یا شهرستانی است که توسط واحدهای تولیدی، اِعمال می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: این گروه واحدهای تولیدی مشمول قیمت‌گذاری خاصی نیستند اما باید دستورالعمل نرخ‌گذاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند.

وی گفت: در صورت مشاهده اِعمال حاشیه سود، مراجعه و بررسی می‌کنیم که در برخی موارد متعارف بوده اما در برخی دیگر تخلف است که رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفته بود: هم‌اکنون روزانه ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان صورت می‌گیرد که نسبت به یک ماه گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

استان زنجان ۴۰ هزار واحد صنفی دارد.

برچسب‌ها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صنعت و معدن قیمت کالا زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صنعت و معدن قیمت کالا زنجان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صنعت و معدن قیمت کالا زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد