Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: «دانشگاه به‌عنوان یک بستر بصیرت‌افزا و آگاهی‌ساز در جامعه این آمادگی را دارد که برای حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات نقش‌آفرینی کند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، علی افروس روز گذشته در مراسمی به‌مناسبت روز دانشجو که به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو اظهار کرد: «16 آذر روز دانشجو، روز دانشگاه، روز استقلال‌‌طلبی، روز آزادی‌خواهی و روز ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «16 آذر به سال 32 یا هیچ مقطع زمانی محصور نمی‌شود؛ بلکه 16 آذر یک روز تاریخی برای دانشگاه، دانشجو و ملت بزرگ ایران است. چند ماه بیشتر از کودتای 28 مرداد نگذشته بود؛ اما آن سه قهرمان مقابل لوله‌های تفنگ ایستادند و بالاخره راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به 22 بهمن سال 57 یعنی روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «در محیط دانشگاه و محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد...» ادامه داد: «ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول آمادگی نقدپذیری را داریم و همیشه در جمع‌ دانشجویان پذیرای نقدها بوده‌ایم و با توجه به  اینکه در این برهه زمانی در حال مقاومت برابر تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی هستیم، بالطبع دانشگاه نیز به‌عنوان جزئی از این جامعه از این مشکلات بی‌بهره  نیست؛ لذا با نبوغ و هم‌فکری شما دانشجویان و همچنین نقدهای دلسوزانه اگر مشکلاتی وجود دارد برطرف خواهد شد.»

افروس دانشجویان را به نقدهای منصفانه دعوت کرد و گریزی به انتخابات در پیش رو زد و بیان کرد: «دانشگاه به‌عنوان یک بستر بصیرت‌افزا و آگاهی‌ساز در جامعه این آمادگی را دارد که برای حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات نقش‌آفرینی کند.»

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم و به‌عنوان افراد نخبه و آگاه و همچنین روشنگر سیاسی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: «وظیفه دانشجویان روشنگری در معیارهای انتخاب افراد است که قطعاً با روشنگری می‌توان جامعه را به سمت انتخاباتی پرشور هدایت کرد.»

در انتهای این برنامه از برندگان مسابقه پیامکی دانشجوی بیدار که به‌مناسبت روز دانشجو برگزار شد با اهدای جوایزی قدردانی شد و دانشگاهیان با حضور بر سرمزار پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/4103/

منبع: آنا

کلیدواژه: روز دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان