Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت کسب و کارهای نوین و شرکت های دانش بنیان حسین افشین معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش های مجلس گفت: در سال ۸۵ معاونت علمی و فناوری در مجموعه دولت تشکیل شد و در همان سال لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط دولت ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگترین اشکال این قانون این است که در این قانون همه وظایف و اختیارات به وزارت علوم داده شده در حالی که کار شرکت‌های دانش بنیان به دست معاونت علمی و فناوری است.

وی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را ناشی از این خلا قانونی خواند و گفت: نظارتی از سوی مجلس بر بودجه معاونت علمی وجود ندارد.

افشین عملکرد معاون علمی و فناوری را عملکردی مثبت خواند و گفت: این عملکرد مثبت ناشی از عملکرد و شخصیت مثبت آقای ستاری است و ساختار نتوانسته به این کار عمل کند لذا باید ساختار اصلاح شود، اگر کسی بعد از آقای ستاری آمد باید بتواند از شرکت های دانش بنیان حمایت کند.

معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اگر مشکلات اقتصاد کلان حل شود مشکلات شرکت های دانش بنیان حل خواهد شد. مهمترین مشکل سیاستگذاری برای توسعه کسب و کار شرکت های دانش بنیان است، زیرساخت‌های آزمایشگاهی دانشگاه‌ها فرسوده است و باید در راستای توسعه شرکت‌های دانش بنیان به این زیرساخت‌ها توجه کرد.

وی ادامه داد: در تحریم‌ها توجه ویژه به کالاها و صنایع می‌شود و شرکت‌های کوچک که ارزبری کمی دارند مورد توجه قرار نمی گیرند، بانک مرکزی باید به مشکلات ارزی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.

کد خبر 4793756

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی هیئت دولت مجلس شورای اسلامی سورنا ستاری مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزارت کشور سید اسماعیل موسوی سید عباس عراقچی ایران فرمانداری تهران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران اصلاح طلبان مقام معظم رهبری شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است