Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:07:57 GMT

۶ ماه حبس برای قطع درخت بومی کنار در دزفول

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۸۷۶۲

۶ ماه حبس برای قطع درخت بومی کنار در دزفول

رضا قپانچی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی دز حین گشت و کنترل در حوضه استحفاظی، یک نفر متخلف قطع درخت بومی کنار را شناسایی کردند.

وی اظهارداشت: این متخلف با خودرو در حال حمل چوب‌های بریده و قطعه قطعه شده بود که پس از توقف خودروی او، ۲ دستگاه اره موتوری کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پارک ملی دز با اشاره به تحویل این متخلف به مراجع قضایی بدلیل تکرار جرم و سابقه محکومیت افزود: متهم ضمن پرداخت مبلغ ۷۵ ملیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست، توسط قاضی پرونده در دادگاه شهرستان دزفول به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.

درخت کنار یا سدر یک درخت همیشه ‌سبز به ارتفاع سه تا هشت متر است که در مناطق گرمسیری و سواحل جنوبی ایران بویژه خوزستان یافت می‌شود و به صورت پراکنده روییده و مردم از میوه‌های آن استفاده می‌کنند.
میوه آن شبیه زالزالک اما تک هسته‌ای است و از برگ آن پودر سدر تهیه می‌شود.

پارک ملی دز در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

برچسب‌ها محیط زیست پارک ملی دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پارک ملی دزفول خوزستان محیط زیست پارک ملی دزفول خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد

در پی بارش‌های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگاران در دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودرو‌ها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • زیر آب رفتن بوستان‌های ساحلی دزفول با پر شدن سد دز (فیلم)
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • پس از پر شدن سد دز؛ بوستان‌های دزفول زیر آب رفتند | ویدئو